חדשות בארץ

תיק אזריה: האם יש סיכוי לעסקת טיעון שתשים קץ לסאגה?

גורם משפטי חיצוני, שאינו קשור לתיק אזריה: "בדברים של צוות ההגנה נדמה שיש כאן רצון לסיים את הסאגה הזו, ויותר מכך, זה הדבר הכי נכון עבור החייל. עסקת טיעון שכזו, לא רק תחזיר את האירוע לפרופורציה, אלא תחזיר את החברה כולה, חצי שנה אחורה", אמר

אא

בצל העדויות המתמשכות במשפטו של סמל אלאור אזריה, נפלטה הערת ביניים מפיו של סגן הרמטכ"ל לשעבר, האלוף במיל' עוזי דיין – שפנה אל השופטת אל"מ מיה הלר ואמר: "אני מאחל לך בהצלחה, זה נושא ציבורי מאוד חשוב, ומה שתחליטו, יש לכך חשיבות גדולה מאוד".

השופטת הגיבה בהפתעה להערת הביניים הזו, והשיבה לאלוף דיין: "תודה רבה", אך אז ניצל האלוף את המומנטום והציג את דעתו בנימה אישית יותר, שאינה משתמעת לשני פנים: "זה עדיין לא מאוחר ללכת לעסקת טיעון", אמר לה.

בתגובה אמרה השופטת כי בתחילה הוצע ללכת להליך גישור, והוסיפה כי "גם עכשיו אנחנו עדיין מציעים לצדדים הליך כזה", לדבריה.

"יש כאן הצעה מבית הדין לסיים את המשפט בזה הרגע", כך אמר גורם משפטי חיצוני למעריב אונליין. "גם בדברים של צוות ההגנה נדמה שיש כאן רצון לסיים את הסאגה הזו. ויותר מכך, זה הדבר הכי נכון עבור החייל. עסקת טיעון שכזו, לא רק תחזיר את האירוע לפרופורציה, אלא תחזיר את החברה כולה, חצי שנה אחורה", אמר.

נראה כי ההגנה מוכנה ללכת לקראת ההליך, אלא שהתביעה הצבאית עדיין מתמהמהת, ולא בטוח אם אכן תסכים למהלך שכזה. בני משפחת אזריה לעומת זאת, אינם שוללים את האפשרות לפי שעה.

"כבר בדיון הראשון, כשהשופטת העלתה את הנושא, מיד קמנו ואמרנו שאנחנו מוכנים ללכת להליך. משום שכשבית הדין מציע הצעה – לא מסרבים לה. אך התביעה משום מה מיד הודיעה לבית הדין שאינה מוכנה לכך", אומר עו"ד אילן כ"ץ. "ואני אומר גם היום, שאנחנו לא מתבצרים בעמדה ששוללת את ההליך. יש לזה משמעויות רבות. מי שצריך היום ליזום הליך כזה, זו התביעה הצבאית, ולצערי התביעה עדיין מתבצרת בעמדתה".

לדברים הצטרף אף עו"ד אייל בסרגליק ואמר: "בית הדין קורא לתביעה לרדת מן העץ. ככה אני רואה את הדברים בהתבטאות המאוד חריגה של בית הדין, ומה שנשאר בסופו של דבר זה לרדת לסעיף אישום של ירי בניגוד לנהלים, ואנחנו נצטרך לשקול את זה. אנחנו לא שוללים כלום".

תגיות:צדקמשפטעדותאלאור אזריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה