חדשות בעולם

70% מיהודי אירופה, לא מתכוונים להגיע לבית הכנסת לתפילות חודש אלול

סקר שנעשה לאחרונה בקרב יהודי אירופה, מעלה נתונים עצובים במיוחד: 70% מהם, אינם מתכוונים להגיע לבית הכנסת בתפילות ראש השנה ויום כיפור, מחשש לחייהם בצל איום הטרור המוסלמי, ההולך וגובר

אא

לתמיכה במאבק בהתבוללות דרך פרויקט ההדסטארט של הידברות, הקליקו כאן

מעדיפים לתרום דרך הטלפון ולא דרך האתר? השאירו פרטים כאן

סקר שנעשה לאחרונה בקרב יהודי אירופה, מעלה נתונים עצובים במיוחד: 70% מהם, אינם מתכוונים להגיע לבית הכנסת בתפילות ראש השנה ויום כיפור מחשש לחייהם, בצל הטרור המוסלמי ההולך וגובר. מן הסתם, גם למגיפת ההתבוללות והניתוק מהיהדות, יש חלק בכך.

סקר מיוחד מטעם הארגונים היהודיים ומרכז רבני אירופה, מעלה ממצאים עצובים למדי אודות מספר היהודים שמתכוונים להגיע לתפילות ראש השנה ויום כיפור, כסדר – בצל הטרור המוסלמי ההולך וגובר, במדינתם.

על פי הסקר – שהתקיים בקרב 700 יהודים ממדינות שונות באירופה, עולה כי 70% מהם, מוותרים על ההגעה לבית הכנסת בשל החשש לחייהם.

בנוסף, הסקר מציג ממצאים עגומים שהם תוצאה ישירה של הפחד מהטרור, והתגברות האנטישמיות: 50% מקהילות היבשת, דיווחו על צניחה במספר החברים היהודיים שפוקדים את בית הכנסת ונמצאים בקשר שוטף עם הקהילה, 11% מדווחים על עלייה בכמות החברים היהודיים שמגיעים אליהן, וכ-39% מדווחים על כך שלא חל שום שינוי בחברי הקהילה, מאז שהטרור החל להתגבר.

לדברי מנכ"ל המרכז לרבני אירופה הרב מנחם מרגולין, 75% מהקהילות מרגישות שהממשלה במדינתן נושאת עמן את העול, מגבירה את העירנות והמעקב אחר גילויים אנטישמיים, ומשתדלת למנוע את הפגיעה ביהודים שחיים בתוכה. האתגר שעומד עכשיו בפני רוב קהילות היהדות באירופה, לדידו, הוכפל בחודשים האחרונים. "ישנה התגברות משמעותית של התנכלויות ליהודים יחידים, מוסדות וקהילות יהודים, בין היתר על ידי מהגרים ופליטים מוסלמים. מאידך, כתוצאה ממשבר הפליטים, ניכרת עלייה ממשית בכוחו של הימין הקיצוני ברחבי היבשת", אמר והוסיף כי כעת, מוקד השיח והפעילות שלהם מתמקד באילמופוביה, אך מעדויות הרבנים וראשי הקהילות עולה תמונה מדאיגה נוספת: התגברות ניכרת של מגמות הלאומנות והקסנופוביה (שנאת זרים) גם כלפי יהודי אירופה.

תגיות:אירופהאלולטרורתפילות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה