לאישה

הרבנית ימימה מזרחי בראשי תיבות מיוחדים לשנת תשע"ז

פרק המבוא של הרבנית ימימה מזרחי ליומן החדש: "אישה היא תמיד על זמנית"

אא
 
כשעומדת ה'אם של השנה', חנה, ומתקשה להרות, היא אומרת: "אני האישה הניצבת עמך בזה" (שמואל א, כג). ככל הנראה, היא מצביעה על דבר מה ואומרת: "בורא עולם, רק בזכות זה אני באה ומבקשת, שתברא לי שנה שונה. רק בזכות זה אני מבקשת, שאזכה בראש השנה להיות הרת-עולם, ללדת משהו עבור העולם".

מה היא מראה? חז"ל מבארים, שהיא אומרת לה: "אנכי האישה שבאה אליך בשם... השם שלי, חנה". בשמה של אמא חנה רמוזות שלוש המצוות הנשיות האולטימטיביות. חלה (הפרשת חלה)" נדה (שמירת טהרת המשפחה) והדלקת נר שבת, או, בקיצור, חנ"ה.

למה דווקא שלוש המצוות האלה מאופיינות כמצוות נשיות? מפני שהן מכתיבות זמן נשי. החלה היא רמז ללחם היומיום, עבודת היומיום. הדלקת הנר מתרחשת מדי שבוע בחייה של אישה, ושמירת הטהרה היא מצווה התלויה בחודש.

כל מעגל הזמן זורם למעשה בגופה של אישה. כך מצטרפים בחייה ימים לשבועות ולחודשים, כשדווקא משום כך היא על-זמנית. נשים פטורות ממצוות עשה שהזמן גרמן, מפני שאישה לא תיתן לזמן לגרום לדברים לקרות בחייה. היא לא תיתן לזמן לגרום לה זקנה, ייאוש או בלייה. בתפילות, ברצון או בשאיפות, היא תזמין אל תוך הזמן. היא תגרום לזמן להיות מה שהוא. היא תעקוב אחר זמן השקיעה ולא תיתן לשמש לעבור עליה.

אישה היא לעולם ילדה. חז"ל נוקטים בלשון "בת שישים כבת שש" (מסכת מועד קטן ט, ע"ב). גם לאחר שנישאה, גם לאחר שילדה, גם כשהזדקנה, היא נשארת ילדה מפני שהיא יודעת לבוא בימים. היא יודעת להרגיש בכל יום חוויה חדשה וזה שמה. שם הבראשית שניתן לה: "חנה". בכל יום, בכל שבוע, בכל חודש, חווה אישה זמן אחר.

נשים תדענה תמיד לחוות מחדש את יומן – אז קחו לכן יומן! ושתהא לכולנו שנה על-זמנית.

שלכן, ימימה.

לרכישת היומן של הרבנית ימימה מזרחי חייגו להידברות שופס 073-2221250 או הקליקו כאן.

תגיות:יומןהרבנית ימימה מזרחי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה