חדשות בארץ

נחשף: זה מה שישראל הציעה לחמאס תמורת השבויים

ליאור לוטן, המתאם מטעם הממשלה למו"מ עם חמאס: "מספר פעמים הציעה ישראל לחמאס לערוך חילופי שבויים וגופות, וחמאס סירב"

אא

ליאור לוטן, שמונה על ידי ראש הממשלה, להיות המתאם בנושא הישראלים השבויים והנעדרים ברצועת עזה, חשף אתמול (שלישי) את השתלשלות המשא ומתן בין ישראל לחמאס.

את הדברים אמר לוטן בכנס של המכון למדיניות נגד טרור במרכז הבינתחומי בהרצליה. לדבריו, מיד עם סיומו של מבצע 'צוק איתן' הציעה ישראל לחמאס כי היא תשיב את כל השבויים והגופות שנתפסו בידי ישראל במהלך המבצע, בתמורה לקבל חללי ישראל שנפלו בעזה. לדבריו, חמאס השיב בשלילה.

"בסיום 'צוק איתן' ישראל החזיקה ב-19 גופות של חללי חמאס וב-18 אסירים, שבויים שמאוחר יותר נשפטו לעונשי מאסר, הארוך ביניהן ל-16.5 שנה. חמאס, מנגד, מחזיק בשתי גופות חללי צה"ל שנהרגו בסג'עייה ורפיח. מסוף המלחמה ועד היום ישראל פעלה במספר רב ערוצים כדי להשיב את בנינו הביתה", אמר לוטן, ודבריו פורסמו ב-ynet.

מאז חצו שני ישראלים נוספים לכיוון עזה. "מדובר בחולים, סובלים מתשישות נפשית, שחצו לעזה ומוחזקים עד היום בידי חמאס. אותם גורמים מודעים למצוקה שמאפיינת אזרחים אלו. מדובר בנושא הומינטרי אישי, אנושי, ולא בנושא ביטחוני", המשיך לוטן את דבריו.

"כמה פעמים ישראל הציעה להשיב את כל השבויים והגופות שנתפסו בידי ישראל במבצע 'צוק איתן', ובתמורה לקבל את חללינו שנפלו במערכה. הצעה נוספת היתה להשיב לחמאס עזה את האזרחים שנמצאים מישראל – אזרחים שחצו ביוזמתם לישראל. וכמובן, בתמורה אנחנו מצפים לקבל את אזרחינו שחצו לעזה", הסביר לוטן את הצד הישראלי.

מדובר בהצעות מקובלות לחלוטין: "הדברים האלה מקובלים בנורמות בעולם. בכל סוף עימות בין כוחות לוחמים הצדדים מחליפים שבויים ונעדרים, זוהי הנורמה. היא בוצעה גם באזורינו בין ישראל לחיזבאללה גם לפני מלחמת לבנון השנייה וגם אחרי מלחמת לבנון השנייה".

"באופן חסר תקדים חמאס השיב בשלילה להצעה הזו", המשיך לוטן בדבריו, "ובאופן חסר תקדים הציב תנאי מקדים להמשך השיח, לפיו היה מעונין בסגירת תיקים של אסירים שאינם קשורים כלל לרצועת עזה ולמערכת 'צוק איתן'". לוטן הוסיף והסביר כי ישראל אינה יכולה להיענות לתנאיו המקדימים של החמאס. "זה לא נכון עניינית, זה לא נכון מקצועית", סיכם את דבריו.

בתוך כך, אמש הצטרפו שמחה ולאה גולדין, הוריו של הדר הי"ד, למפגש באו"ם, בתקווה להפעלת לחץ על חמאס. משפחת גולדין ציינה כי "מדינת ישראל צריכה להסביר לחמאס שאין עסקאות חינם ואין ארוחות חינם. הדרך להחזיר את אורון והדר הביתה היא בהפעלת מנופי לחץ על עזה וחמאס. כשחמאס יידע שיש לו מה להפסיד מבחינה בינלאומית, מבחינת שיקום הרצועה ופיתוחה, ומבחינה פיננסית, הוא גם יחזיר את הדר ואורון".

תגיות:חמאסגופותהדר גולדיןאורון שאולשבויים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה