חדשות בארץ

מנכ"ל דניה סיבוס בדיון החירום בכנסת: "לא אכחיש את הכשל ההנדסי"

בעקבות אסון קריסת החניון השתתף הבוקר (ה') מנכ"ל 'דניה סיבוס' רונן גינזבורג בדיון חירום בכנסת, ובו נשא את דבריו ואמר כי אין בכוונתו להסתיר את המידע שברשותו, או להכחיש את העובדה שאכן היה כשל הנדסי באתר הבנייה. "אנחנו עושים כל מאמץ כדי למנוע אסונות, אבל תקלות קורות כל הזמן"

רונן גינזבורג, מנכ"ל 'דניה סיבוס' (צילום מסך יוטיוב)רונן גינזבורג, מנכ"ל 'דניה סיבוס' (צילום מסך יוטיוב)
אא

בעקבות אסון קריסת החניון בו נהרגו שלושה בני אדם ונפצעו רבים, השתתף הבוקר (ה') מנכ"ל 'דניה סיבוס' רונן גינזבורג בדיון חירום בכנסת, ובו נשא את דבריו ואמר כי אין בכוונתו להסתיר את המידע שברשותו, או להכחיש את העובדה שאכן היה כשל הנדסי באתר הבנייה. "אנחנו עושים כל מאמץ כדי למנוע אסונות", אמר. "אבל תקלות כל הזמן קורות. כל האירוע הזה קשה לי מאוד, וצריך לעשות הכל כדי שעובדים יחזרו הביתה בשלום".

עוד הוסיף גינזבורג ואמר כי למרות שהדיון מתרכז בנושא בטיחות בעבודה, המקרה הזה לא קשור לאירוע בטיחות בעבודה. "החניון עמד שבועיים או שלושה מסירה, ויש פה כמו שנאמר וכפי שנראה – כשל הנדסי. זה לא נושא של בטיחות. ב'דניה סיבוס' היו בשנה האחרונה לא מעט מקרי בטיחות. לפעמים זה על בסיס יומי שעובד נפגע. הכל מדווח באופן מיידי בחברה. יש דו"ח שיוצא. בסטטיסטיקה של ענף הבנייה, בשנה האחרונה היו אצלנו בערך חמש מיליון שעות עבודה. אתר בנייה זה אתר מאוד מורכב מבחינת שליטה והתמצאות. הוא משתנה מדי יום, קשה לעקוב אחרי אירועים ולנטר אותם.

יש פה אתר עמוס בעובדים, ואני חושבת שצריך לעשות הכל כדי שעובדים יחזרו הביתה בשלום. ביום האסון, כמובן שרצנו לאתר. ובבוקר אחרי, מיד כינסנו ישיבה גדולה עם כל הנהלת החברה והמהנדסים, ועצרנו את העבודה באתרים", אמר.

ח"כ אלי אלאלוף, המכהן כיו"ר וועדת העבודה שיזמה את הדיון התבטא ואמר כי לצערו, הוועדה כבר ראתה את הנולד. "קיימנו שבעה דיונים על המצב הזה, וראינו שיש רשלנות ענקית בתחום הבנייה. אף אחד לא קיים דיון בהיערכות הנדרשת, לאור היקף הבנייה העצום שמתרחש במדינה, ושצפוי אפילו לגדול", אמר והוסיף כי חוסר ההיערכות ההולמת, נעשה גם באחריותם של המשרדים הממשלתיים.

ח"כ אחמד טיבי שהצטרף לדיון, יעץ לגינזבורג לקחת יועץ תדמית, כי "התדמית שלך בשפל, ובצדק. הדבר הכי נורא במוות, הוא כאשר המשפחה רואה את מי שחשודים לכאורה באחריות, כיהירים. אני מציע לך להיות צנוע יותר כאשר אתה מדבר, בעת שאנשים יכולים להיות ביגון רב", כך אמר.

תגיות:כנסתהרוגיםדיוןחניוןתל אביבמחדלקריסה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה