חדשות בארץ

היום הרביעי של האסון: כוחות פיקוד העורף חופרים בידיים

הבוקר הפסיקו כוחות פיקוד העורף את העבודות עם דחפורים, והחלו לחפור בידיים כשהגיעו לקומה מינוס 4

(צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)(צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)
אא

החיפושים האינטנסיביים ממשיכים גם ביום הרביעי לאחר אסון קריסת החניון. הבוקר הפסיקו כוחות פיקוד העורף את העבודות עם דחפורים, והחלו לחפור בידיים כאשר הגיעו סוף סוף לקומה מינוס 4. הלוחמים, שנעזרים בכוחות הנדסיים כבדים, החדירו מצלמה באמצעות צינור ובחנו באמצעותה האם אכן איתרו את אחד הלכודים.

אתמול החליטו בפיקוד העורף להשאיר בזירת האסון 230 חיילים שממשיכים בחיפושים אחר שלושת הלכודים. בצה"ל הדגישו כי קציני פיקוד העורף יישארו באתר עד למציאת הלכוד האחרון.

בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת מתקיים הבוקר דיון חירום בעקבות הקריסה. בדיון משתתף מנכ"ל חברת 'דניה סיבוס', שביצעה את העבודות. יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף, אמר בפתיחת הדיון כי "הוועדה שלנו, לצערי, ראתה את הנולד. קיימנו שבעה דיונים על המצב הזה. ראינו שיש רשלנות ענקית בתחום הבנייה. אף אחד לא קיים דיון בהיערכות הנדרשת לאור היקף הבנייה העצום שמתרחש במדינה ושצפוי אפילו לגדול. ראינו גם את חוסר ההיערכות ההולמת של המשרדים הממשלתיים".

נציגת המשטרה בדיון, אמרה כי חקירת האסון נמצאת בראשיתה, וביקשה להשאיר את החקירה תחת צו איסור פרסום גורף

אתמול הותרו לפרסום שמותיהם של ההרוגים באסון: אולג יעקובוב, בן 60, מראשון לציון, דניס דיאנצ'נקו, אזרח אוקראינה, ועאהד רימאווי מהכפר הפלסטיני בית רימא.

מיכאל, אחיינו של קורבן האסון יעקובוב, סיפר ל-ynet כי "לאולג הייתה הרגשה רעה לפני שהוא הלך לעבודה, הוא חלם על אימא שלו והרגיש שמשהו הולך לקרות. הוא אפילו ביקש להדליק נרות עבור אימא שלו לפני שהוא יצא לעבודה. בהתחלה לא האמנו שזה הוא, אבל כששמענו בחדשות על האסון הבנו שהוא כנראה היה שם".

למרבה האבסורד, החניון אמור היה להיפתח לשימוש הציבור בעוד כשלושה שבועות בלבד. קשה לתאר את גודל האסון שהיה מתרחש אם הקריסה היתה מתרחשת כאשר החניון, על ארבע קומותיו, מאוכלס במכוניות ובאלפי אנשים.

 

תגיות:קריסהתל אביבחניון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה