חדשות בארץ

המשטרה: נראה כי החניון קרס בשל כשל הנדסי

במשטרה מתחזקת ההערכה כי קריסת החניון נגרמה בשל כשל הנדסי ותכנוני. במקביל נמשכים המאמצים לאתר את שלושת הנעדרים שעדיין קבורים בין ההריסות

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

גם הבוקר (רביעי) פועלים צוותי חילוץ ואנשי פיקוד העורף באתר קריסת החניון ברמת החייל בתל אביב כדי למצוא את שלושת הנעדרים שעדיין בתוך ההריסות. עם זאת, ככל שחולף הזמן, הסיכויים למצוא לכודים בין החיים קטנים באופן משמעותי. עם זאת, הנחת העבודה של צוותי החילוץ היא שהפועלים עדיין בחיים, והם יעשו הכל כדי להגיע אליהם בהקדם האפשרי.

כ-500 חיילים של פיקוד העורף, בסיוע שוטרים וכבאים, פועלו במקום על מנת לאתר את הלכודים. הכוחות נעזרו גם בכלבים של יחידת 'עוקץ'. מצה"ל נמסר כי קציני פיקוד העורף יישארו באתר עד למציאת הלכוד האחרון. הפעולות בשטח נערכות תחת הוראותיו של מפקד פיקוד העורף, אלוף יואל סטריק.

עוד הוחלט הבוקר לעבור מפעילות כירורגית עם כלים מכניים קטנים יחסית, כפי שהיה ביומיים האחרונים, לפעילות הנדסית מאסיבית יותר. כוחות פיקוד העורף עמלים בפינוי הטונות הרבות של השפוכת, הכוללת תערובת חול, ברזלים ושברי בטון, שכיסתה את הקומה התחתונה של החניון, ותחתה קבורים עדיין שלושה מהפועלים.

בעקבות העבודות, כבישים רבים באזור חסומים, וקיימים עומסי תנועה רבים ברחוב אם המושבות וברחוב ראול וולנברג לשני הכיוונים. המשטרה ממליצה להגיע למקום בתחבורה ציבורית, לגלות סבלנות ואיפוק ולהישמע להוראות השוטרים המכוונים את התנועה.

בתוך כך, מתחזקת ההערכה כי כשל הנדסי גרם לכך שהמבנה לא עמד בעומסים וקרס. גם במשרד העבודה, האמון על הפיקוח במתחמי הבנייה, הסבירו כי הכשל לא טמון בפיקוח אלא בתכנון המבנה.

תגיות:חניוןתל אביבקריסה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה