חדשות בארץ

"האם הייתם יושבים שבעה בעקבות קביעה שבקסדה של בנכם נמצא חור?"

במהלך הלווייתו של הרצל שאול, אביו של החייל אורון שאול, חשף אחיו של החייל כי הממצאים שהמדינה הציגה בפניהם היו חור בקסדה ואפוד, וסיפר: "אבא התחרט על שאולץ לשבת שבעה. בכל יום שעבר החרטה הפכה לגדולה יותר ויותר"

(צילום: מתוך האלבום המשפחתי)(צילום: מתוך האלבום המשפחתי)
אא

הלווייתו של הרצל שאול, אביו של החייל אורון שאול אשר הוכרז כחלל שמקום קבורתו לא נודע, התקיימה הערב (ראשון), לאחר שנפטר ביום שישי ממחלת הסרטן. מאות ליוו את האב השכול בדרכו האחרונה.

אבירם שאול, בנו של הרצל ואחיו הבכור של אורון, ספד לאביו ולראשונה חשף את העובדה שצמרת השלטון והצבא אילצו את בני המשפחה לשבת שבעה על אורון, בעקבות ממצאים של חור בקסדה עם כתם דם ואפוד.

אבירם שיתף את הנוכחים: "לצערי בתקופה האחרונה חווינו תקופה מורכבת ולא פשוטה, ובעיקר עצובה. אני זוכר את הרגע שקיבלנו את הבשורה שאורון היה על הנגמ"ש שבו נהרגו חבריו. כמה ימים לאחר מכן חזרו אלינו ואמרו לנו שאורון לא היה בין הרוגי הנגמ"ש וממשיכים לחפש. ואז עברו עוד ימים של תקווה וחוסר וודאות, עד שלבסוף הגיעו ואמרו: מצאנו את הקסדה והאפוד שלו בתוך מנהרה, ועל בסיס הממצאים שבידינו הוא נהרג ויש לשבת עליו שבעה.  

"האם אתם הייתם מסכימים לשבת שבעה על בנכם בעקבות קביעה אחת ויחידה שאומרת שבקסדה של בנכם נמצא חור של קליע וכתם דם, ובהיעדר טיפול רפואי הולם קיים ספק לחייו?" שאל אבירם בכאב, "זו הייתה הקביעה, שום דבר מעבר לזה. את אבא שכנעו לשבת שבעה על סמך הממצא הזה. אבא התחרט על שאולץ לשבת שבעה. בכל יום שעבר החרטה הפכה לגדולה יותר ויותר. אם היה ניתן להחזיר את הגלגל לאחור, אבא לא היה יושב שבעה על בנו ולא היינו קוברים את אבא הערב".

ואבירם גם הוסיף: "אבא, אני מבטיח לך שנהפוך כל אבן, נשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותנו בשביל להבין מדוע אצה הדרך לגורמים השונים לדחוק בך לשבת שבעה על בנך ואחי האהוב שנשלח למלחמה בעזה ונחטף".

בהלווייתו של הרצל השתתפו גם ראש הממשלה ונשיא המדינה, אשר התחייבו כל אחד במילותיו, לעשות הכל כדי להשיב את גופותיהם של אורון שאול ושל הדר גולדין המוחזקות בידי החמאס עוד מאז מבצע צוק איתן.

תגיות:הרצל שאוללווייה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה