הרב יצחק זילברשטיין

לאחר השבת התברר שהרווח גדל ב-50%

"אומר לך את האמת", אמר הספר להרב ברוידא, "עיקר הפרנסה שלי היא בליל שבת ולכן אין ביכולתי לסגור את המספרה"

אא

"וביום השבת שני כבשים" (במדבר כ"ח ט')

כאשר ערכתי ביקור חולים אצל הרב הגאון רבי אליהו ברוידא רבה של שכונת רמת החייל בתל אביב, ששבר את רגלו והיה מאושפז בבית החולים 'איכילוב' בתל אביב, שהה במקום אדם שהרב ברוידא הציגו לפניי כבעל תשובה אמיתי.

ביקשתי לדעת את סיפורו האישי וכיצד חזר בתשובה, ולפי הדברים ששמעתי מדובר בסיפור שכדאי לפרסמו. איש זה היה ספר במקצועו ואת שעות הפעילות של המספרה קבע גם ל...ליל שבת.

כששאלתי אותו, סיפר הרב ברוידא, מדוע ולמה הוא מחלל שבת בצורה כל כך בוטה, השיב האיש שבשכונה בה הוא מתגורר קבעו את מושבם טייסים של חיל האוויר, וכיוון שבכל ימות השבוע הם עסוקים בטיסותיהם, הזמן היחיד שיש להם אפשרות להסתפר, הוא בליל שבת קודש...

"אומר לך את האמת", אמר הספר להרב ברוידא, "עיקר הפרנסה שלי היא בליל שבת ולכן אין ביכולתי לסגור את המספרה". הרב ברוידא סיפר שניסה לשכנע את האיש שיסגור את המספרה לחודש אחד, ואחר כך יעשה חשבון אם הרוויח או הפסיד, "ואני מבטיח לך שתרוויח ב-30% יותר ממה שהרווחת עד היום".

כיוון שהספר לא היה להכעיסני'ק הסכים לנסות את הדבר. והנה לאחר שסגר את המספרה בליל שבת, עשה חשבון שרווחיו גדלו, לא רק כפי שהרב אמר, אלא ב-50%... מאז התקרבו הוא ומשפחתו לתורה ולמצוות והפכו לבעלי תשובה.

כאשר חזרתי לביתי, המשיך הרב מרא דאתרא, עלתה בליבי שאלה האם מותר לנסות את הקב"ה בצורה כזו, הרי נאמר (דברים, פרק ו' פסוק ט"ז) 'לא תנסון את ה' אלוקיכם'.

וניסיתי להסביר שכאשר מדובר בקידוש שם שמים, ובצירוף תפילה, מותר לעשות זאת, כמו שעשה אליהו בהר הכרמל. ואמרתי שבימינו כל רב בישראל המרביץ תורה ומרבה חילים ופעלים ליהדות, אולי מותר לו לעשות כך.

אבל כשהייתי אצל גיסי הגר"ח קניבסקי אמר לי מקור יותר טוב לכך, והוא מדניאל, פרק ט"ו, כאשר המלך ביקש להאכילו 'פתבג', והוא בשר-בחלב, ביקש דניאל משר הסריסים להאכילו רק זרעונים, והציע לנסות אותם עשרה ימים כיוון שמראיהם טוב. הרי לנו שבכהאי גוונא שיתקדש שמו של מלך מלכי המלכים, מותר לנסות, ובפרט על השבת שהיא מקור הברכה.

תגיות:טובך יביעומספרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה