חדשות בארץ

ניצחון השבת: רוב עבודות הרכבת לא יבוצעו בשבת

17 מתוך 20 עבודות שהיו אמורות להתבצע בשבת ברכבת בוטלו, ובנוסף חלק מהקווים בשישי בצהריים ובמוצאי שבת יקוצצו. הנציגים החרדיים: "גם שלוש העבודות שיבוצעו אינן גובלות בפיקוח נפש, וניתן לדחותן"

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

לאחר שבשבת האחרונה התבצעו עבודות הרכבת בעיצומה של השבת, וגרמו לחילולה, נודע השבוע כי לשכת ראש הממשלה נעתרה לבקשת חברי הכנסת החרדים וביטלה 17 מתוך 20 עבודות התשתית שביקשה רכבת ישראל לבצע בשבת.

אתמול (יום חמישי) כונסה ועדה בינמשרדית כדי לדון בנושא. את הדיון הנחה ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה – יואב הורוביץ, והשתתפו בו השרים יעקב ליצמן, אריה דרעי ונפתלי בנט, יחד עם מנכ"ל הרכבת, מנכ"ל הרבנות הראשית ונציגת משרד העבודה שמופקדת על היתרי עבודה מיוחדים לעבודה בשבת.

במהלך הדיון הציג מנכ"ל הרכבת את רשימת 20 העבודות שמתוכננות לשבת הנוכחית. הורוביץ ביקש לברר מה לא סובל דיחוי, והמנכ"ל השיב שיש 17 פרויקטים שניתן לוותר עליהם, אך הדבר יסב הפסד של כארבעה מיליון שקלים. הנציגים החרדים טענו מנגד שקדושת השבת עולה מעל הכל, וכל עוד לא מדובר בפיקוח נפש, אין שום סיבה לחלל את השבת. הם הוסיפו כי לדעתם גם שלוש העבודות שיבוצעו אינן באמת גובלות בפיקוח נפש וניתן להימנע מביצוען בשבת. עם זאת, נכון לעתה (שישי בבוקר) נראה ששלוש העבודות צפויות להתבצע.

דרישה נוספת של הנציגים החרדיים הייתה שלא להפעיל את תנועת הרכבות בשבת. לטענתם, נכון להיום, הרכבות נוסעות עד עשרים דקות לפני כניסת השבת, ותנועתן מתחדשת החל מעשרים דקות אחרי צאתה, מה שמחייב את עובדי הרכבת לחלל את השבת. דרישה זו התקבלה אף היא, ובעקבות כך חלק מהקווים הפועלים בשישי בצהריים ובמוצאי שבת יבוטלו.

תגיות:רכבתשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה