סמארטפונים ואינטרנט

ראנדי צוקרברג, אחותו של מייסד הפייסבוק: "בשבת אני מתנתקת מכל טכנולוגיה"

במהלך כנס 'One to One' ליזמים, מנהיגים ואנשי תקשורת נחשבים בעולם שנערך ב'תפוח הגדול' - יהודי בשם אברהם ברקוביץ, 'תפס' את ראנדי צוקרברג, אחותו של מארק, לשיחה קטנה. "כשאני קוראת לאנשים להתנתק מהטכנולוגיה, הם אומרים לי: 'וואוו, זה קונספט מרגש'. אבל אני עונה להם: 'זה בעצם לא כזה חדש, זה קונספט בן אלפי שנים שקוראים לו שבת'", אמרה

בעיגול: ראנדי צוקרברג (צילום מסך מסרטון YNET)בעיגול: ראנדי צוקרברג (צילום מסך מסרטון YNET)
אא

מאז שעזבה את מקום העבודה הנחשק שלה ב'פייסבוק' – החברה שייסד אחיה מארק, ובה כיהנה בשלל תפקידי מפתח - ראנדי צוקרברג מקדישה את זמנה לעשייה אחת ויחידה: לפרסם בעולם את חשיבות המנוחה מהטכנולוגיה המקיפה אותנו, ומציאת זמן ייחודי במהלך השבוע לדברים שנדמה שהפכו ליקרי המציאות – כמו לבלות זמן איכות עם המשפחה, למשל.

במהלך כנס ליזמים ואנשי תקשורת ומנהיגות שנערך בניו יורק, שוחחה צוקרברג עם רב יהודי שנכח במקום בשם אברהם ברקוביץ', והתייחסה לאופן שבו מגיבים אנשים, כשהיא קוראת להם לנהוג כמותה, ו'לשמור שבת'. "אני מדברת על התנתקות מהאמצעים הטכנולוגיים המון, ואנשים מתפעלים ואומרים: "וואוו, זה ממש קונספט חדש ומרגש. אבל אני עונה להם: 'זה בעצם לא כזה חדש. זה קונספט בן אלפי שנים, שקוראים לו שבת'".

בתגובה לתמיהתו של הרב, הדגישה צוקרברג כי מבחינתה זהו צו השעה, לבצע התנתנקות יזומה מהחיבור המתמיד שלנו לטלפון, מחשב, הודעות וכדומה. "כל יזם ומנכ"ל יגיד לך שהדרך היחידה למצוא רעיונות חדשניים וגדולים, היא להניח את הטלפון בצד ולקחת זמן למחשבה, וחדשנות...".

ומה באשר אליה? "לי יש שני בנים, ומבחינתי הם מרכז העולם, ולא הטלפון שלי. אמנם המכשירים האלה מדהימים, בעזרתם יכולנו להיפגש כאן היום. אבל עם זאת, יש זמן ומקום לכל דבר, וחשוב לשים אותם בצד ולהתרכז באנשים שאנחנו אוהבים. אסור לנו להיות מחוברים כל הזמן. פשוט אי אפשר להמציא או לחדש שום דבר משמעותי, מבלי להתנתק מכל הטכנולוגיה שעוטפת אותנו", סיכמה.

תגיות:מארק צוקרברגפייסבוקשבתטכנולוגיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה