הסברה ישראלית

ההתבטאות של הכתב הסעודי, ששוברת את הרשת: "האומה היהודית מעוררת התפעלות יותר מ..."

ימות משיח: האמנם בערב הסעודית נרקמת תוכנית לשינוי דעת הקהל בנוגע לתפישתו את היהודים, ואת ישראל? בהמשך לסוללת מאמרים שנכתבו לאחרונה בניסיון לטהר את שמם של נתיניה היהודים מתיאורים אנטישמיים – ערב הסעודית ממשיכה להפתיע, הפעם עם טור נוקב במיוחד של כתב בשם יאסר חיג'אזי, שמפרסם את טורו באחד מכתבי העת הנחשבים ביותר במדינה

חברי המאבק בשיח האנטישמי (צילום: טוויטר של ארגון ממרי)חברי המאבק בשיח האנטישמי (צילום: טוויטר של ארגון ממרי)
אא

ימות משיח: האמנם בערב הסעודית נרקמת תוכנית לשינוי דעת הקהל בנוגע לתפישתו את היהודים, ואת ישראל? בהמשך לסוללת מאמרים שנכתבו לאחרונה בניסיון לטהר את שמם של נתיניה היהודים מתיאורים אנטישמיים – ערב הסעודית ממשיכה להפתיע, הפעם עם טור נוקב במיוחד של כתב בשם יאסר חיג'אזי, שמפרסם את טורו באחד מכתבי העת הנחשבים ביותר במדינה.

אחד הגופים היותר מעורים בעשייה הזו הוא ארגון MEMRI, שמפרסם עשרות קטעים מתוכניות ששודרו בתקשורת הסעודית, ומראה כיצד היא נלחמת באנטישמיות, ובניסיון לצייר את היהודים כ'בני השטן'.  המאבק נגד ה'יודופוביה', כך מכונים עשרות המאמרים הללו, שהמכנה המשותף של מי שעומד מאחורי כתיבתם הוא המוטו שליבוי האנטישמיות, רק יגביר ויעודד את הטרור העולמי (לאו דווקא כלפי יהודים).

בטורו האחרון מתאר חיג'אזי את המהפך המחשבתי שחל בו, ומסביר מדוע הצטרף למאבק נגד המכפישים את שם האומה היהודית, כך: "תמיד חונכתי לחשוב שכל הבעיות בעולם הן בגלל היהודים. שהם מעין יצורים מרושעים וחסרי כל מוסריות, שכל רצונם ותכלית חייהם היא להסב צער לנו, המוסלמים. אבל אז הבנתי שהם בעצם ה'שעיר לעזאזל' של כל האנושות כולה".

בהמשך מציג חיג'אזי צד נוסף – עוין יותר, כלפי מדיניותם של מנהיגי ישראל, אולם מדגיש כי זה לא אומר שצריך להכליל בזה את כל היהודים באשר הם. "עלינו להעלים כל שריד לגזענות שנשאר במוסדותינו. היהודים הם עם מדהים בכך שעיצבו את העולם המודרני, ובמקום ללמוד מהם – העולם הערבי יוצא נגדם", כתב והוסיף שצעד זה של מיגור השנאה כלפי היהודים, עתיד להפוך את קערת ה'עולם'  על פיה, ולגרור יחס סובלני יותר מצד מדינות המערב, כלפי האסלאם.

"האויב העיקרי של הערבים, הוא הם בעצמם", כתב בעל טור אחר, ואל ניגונו הצטרף כתב נוסף בשם אל-מטרודי, שבדברי הביקורת שלו על כך שהערבים הרחיקו לכת והגיעו עד ליפן כדי לחקור את ההצלחה הטכנולוגית שלה, אמר שהיו צריכים לחקור קודם את היהודים, ש'קרובים אלינו יותר – גאוגרפית, ותרבותית'. "נניח כרגע לעבר – הצקות מצד כל מדינות העולם ששמו אותם בשכונות מיוחדות להם. האומה היהודית מעוררת התפעלות והשתאות, הרבה יותר מזו שמעוררים היפנים", כתב אל מטרודי. ואת התהילה שלה היא השיגה במאמץ, בתכנון ובניהול נכון. דבקות היהודים בהיגיון, גרמה להם לבנות את התהילה הזאת, המזעזעת את חשיבתנו ומעוררת את קנאת רובנו. אם כי העולם שהיום אינו מעניק לך דבר בלי תמורה שאתה צריך לשלם, או מאמץ שאתה צריך להשקיע".

תגיות:תקשורתסעודיההסברה ישראלית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה