מנוחה פוקס

5 רעיונות לעשות עם הילדים כדי לסיים את החופשה בחיוך ובשמחה

מיציתם כבר את כל התכניות והטיולים? הנה עוד כמה רעיונות שיעזרו לכם לשרוד את הישורת האחרונה של החופשה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

החופשה הארוכה מתמשכת ומתמשכת ונראה כאילו סיומה עוד רחוק.

הילדים כבר עשו הכול. הם נסעו לכל מקום אפשרי. הם שיחקו בכל המשחקים הקיימים, הם קראו את כל הספרים שבבית והם כבר לא יודעים מה לעשות עם עצמם מרוב שעמום.

הנה 5 דברים שאולי לא ניסיתם להציע לילדים.

5 דברים שאולי ייהנו אותם ויתנו לכם מעט שקט לקראת סיום החופשה.

1.  הקמת תערוכה מיוחדת

הציעו לילדים לעשות תערוכה מיוחדת בסוף החופשה. לתערוכה תזמינו שכנים, חברים, בני דודים ועוד. הכניסה לתערוכה תעלה מספר שקלים בודדים שתייעדו חלק מהם לצדקה.

התערוכה תהיה מורכבת מיצירות שונות שיכינו הילדים. אפשר להכין את תיבת נוח, אפשר להכין מדורת ל"ג בעומר מחומרים שונים, או כל רעיון אחר שיעלו הילדים.

2. יש לי יום יום שם

הציעו לילדיכם לקרוא לכל יום בשם מסוים ולעשות בו דברים המתאימים לשמו. כך תוכלו לעשות יום של מים ובו להשתעשע במים, במשחקי מים וגם בנקיון הבית במים, יום של משחקי קופסא ולשחק בכל משחקי הקופסה שלא משחקים בהם אף פעם. יום של מטבעות ובו ליצור מטבעות מנייר, לאחר שמצמידים מטבע לנייר וצובעים את הנייר על גבו, לחלק מטבעות לעניים, משחק - סביבון בכסף אמתי, ועוד.

3. מתי תיפתח כבר השנה החדשה?

יעדו שבוע שלם להתכונן לשנת הלימודים, תנו לילדים להכין רשימות של כל מה שהם צריכים, אל תבטיחו שתקנו שום דבר לפני שאתם עוברים על הרשימות. אחר כך חלקו את הרשימות לפי חנויות. מצאו זמן לרכישת הספרים, לעטיפתם, לסדר את הילקוטים, לקרוא יחד בספרים של כולם כדי להריח את הקיים, ואפשר גם לצלם כל ילד עם התלבושת ועם הילקוט בחיוך ובצפייה לבאות.

4. אורחים בחיוכים

החליטו בכל יום על בן דוד אחר, או על חבר של אחד הילדים שיצטרף ליום הפעילות. הוא ישחק עם הילדים, יאכל אצלכם את הארוחות ויגוון לילדים את השהייה בחופשה. שימו לב שלא להזמין אורח המועד לפורענות, רק כאלו שבאמת יועילו לגיוון ולהנאה.

5. הבית של כולנו

החליטו עם הילדים על ארגון הבית בצוותא לקראת החגים. הם יעזרו לכם לסדר את הכביסות, לארגן את הגרביים בזוגות, לנקות מדפים ולאוורר מזרונים. למה לחכות לרגע האחרון? כמובן, הילדים לא ייהנו מהתכנית אם אתם לא תהפכו אותה לחווייתית ועדכנית. עשו את הדברים יחד עם הילדים, הפכו את הדבר ממטלה הכרחית לחוויה אפשרית. הסבירו לילדים שאם תסיימו כל זאת עכשיו, אז לפני החגים תוכלו לנסוע לטיול בדיוק כאשר המוני בית ישראל לא יגדשו את האתרים, כי אצלכם כבר מעכשיו הכול יהיה מוכן.

ילדים שיסדרו ויארגנו – יישמרו על מה שיצרו וגם ילמדו שעבודות בית אינן עונש: הן בהחלט יכולות אפילו להיות חוויה.

רק ימים ספורים נותרו לחופשה, אתם, ההורים, תחליטו אם להמשיך להתלונן, להתרגז על הילדים, להעיר הערות, או לחילופין להפוך את הימים לכאלו שישאירו חותם של יופי והוד עליכם, ההורים, וגם על הילדים.

לרכישת ספרי מנוחה פוקס לילדים בגיל הרך חייגו להידברות שופס: 073-2221250

יש לכם שאלה למנוחה פוקס? שלחו לפקס 02-5712112, או למייל c5712111@gmail.com

תגיות:חופש הגדולמנוחה פוקס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה