חדשות בארץ

מחדל: עד כמה קל להחליף בין תינוקות בארץ, או אפילו ’לגנוב’ אותם?

תחקיר מיוחד שבדק את סוגיית השמירה והפיקוח על תינוקיות שונות ברחבי הארץ, חזר עם נתונים מחפירים למדי. "זה נחמד שיש שלט, אבל אילו רציתי – יכולתי להחליף עכשיו בין הצמידים או בין תגי הזיהוי, מבלי שאיש יידע. יכולתי גם לבחור לעצמי תינוק, ולצאת איתו החוצה"

אא

תחקיר מיוחד שנעשה לאחרונה על ידי 'ידיעות אחרונות' ו'Ynet', שופך אור על סוגיית השמירה בתינוקיות שונות ברחבי הארץ – שלוקה בחסר באופן משמעותי. במסגרת התחקיר נבדקה מחלקת יולדות מסוימת בארץ, שבה נכחה באותה עת, אחות אחת בלבד, בעוד שאר האחיות 'מסתובבות' מחוץ למקום.

"אני מחליטה לנסות להיכנס, מתוך הנחה שמישהו כבר יעצור אותי. אך לשווא. אני מתקדמת לעבר העריסות, מלטפת בעדינות לחיים רכות שזה עתה באו לעולם, ניגשת לתינוק צורח ומסדרת את המוצץ בפיו", מתארת הכותבת מטעם ידיעות ו-Ynet. "ניגשת לתינוק נוסף שבוכה, והאחות מרימה את עיניה, מביטה בי וחוזרת לענייניה. 'טיפלתי' כבר בשלושה תינוקות, ואיש לא תהה לפשר מעשיי או לקשר שלי לתינוקות האלה".

באופן אירוני למדי, השלט בכניסה לתינוקיה מורה על איסור מוחלט של הסרת צמידי הזיהוי מידיהם הזעירות של התינוקות. אולם המציאות בשטח – היא אחרת לגמרי מסתבר. "זה נחמד שיש שלט, אבל אילו רציתי – יכולתי להחליף עכשיו בין הצמידים או בין תגי הזיהוי, מבלי שאיש יידע. יכולתי גם לבחור לעצמי תינוק, ולצאת איתו החוצה".

'ניסוי' קטן זה הוא אחד מני רבים, שנבחנו תחת זכוכית המגדלת של התחקיר הזה. במשך חודשים ספורים עברה הנסיינית מטעם 'ידיעות' בתינוקיות שונות ברחבי הארץ, וברוב רובם של המקומות דיווחה על חוסר אחריות משווע מצד הצוות הרפואי, בנושא פיקוח ושמירה על הרכים הנולדים שנמצאים שם. "מה היו מרגישים ההורים שהפקידו כאן את עולליהם, לו היו יודעים שכל אדם יכול להיכנס ולצאת מכאן באופן חופשי, עם או בלי קשר לילדים?", שואלת הנסיינית ואף מוסיפה כי לצורך כניסה, אין צורך בשום תחכום או מאמץ עילאי. "הדלת פתוחה, רק תיכנסו", היא כותבת בדיווחה.

תגיות:בית חוליםיולדותהשגחההחלפת תינוקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה