חדשות בארץ

משפטו של החייל אלאור אזריה יתחדש הבוקר

לאחר הפסקה של חודש, יתחדש הבוקר משפטו של סמל אלאור אזריה הנאשם בכך שירה והרג מחבל מנוטרל בחברון

אלאור אזריה (צילום: פלאש 90)אלאור אזריה (צילום: פלאש 90)
אא

לאחר הפסקה של חודש, צפוי להתחדש הבוקר משפטו של סמל אלאור אזריה, הנאשם בכך שירה והרג מחבל מנוטרל וקשור באזור חברון, באירוע שהתרחש ב-24 במרץ 2016.

השופטים הורו על הפסקה בדיונים בין השאר כדי לאפשר להגנה להשיג עדים מומחים, דבר שלטענת פרקליטיו של אזריה הם התקשו לעשות במהלך המשפט.

היום אמורים להעיד ארבעה עדי הגנה, ככל הנראה תושבי חברון ששהו בזירת האירוע בזמן שאזריה הרג את המחבל. בסך הכל צפויים להעיד כעשרים איש מטעם ההגנה במשפט, ביניהם חבריו של אזריה הצפויים לאשר את גרסתו, וכן שלושה קצינים במילואים: אלוף במיל' עוזי דיין, אלוף במיל' דן ביטן, ומפקד אוגדת עזה לשעבר, תא"ל במיל' שמואל זכאי.

בין העדים מטעם ההגנה יהיו גם כאלה שהופיעו בכתב האישום המקורי, אך התביעה וויתרה על עדותם בפועל. "בכתב האישום הופיעו 77 עדים שמתוכם בחרה התביעה להעביר 22, שעה שראתה שעדים מטעמה, פרט למפקד הגדוד, מפקד הפלוגה ומפקד החטיבה שקודמו באורח פלא, סותרים את גרסתה באופן מוחלט", אמרו סנגוריו של אזריה. "שאר העדים יובאו בידי ההגנה, עדים נוספים הם מומחים מכל הפרמטרים הקשורים להגנתו של אזריה וכן קצינים בכירים. אנו משוכנעים שלאחר שתוצג התמונה המלאה ולא תמונה חלקית ומעוותת, הדברים יתבהרו בבית הדין".

בנוסף לעדויות, הגישו פרקליטיו של אזריה לבית המשפט חוות דעת פסיכיאטרית הקובעת שאזריה סובל מהפרעת קשב וריכוז ומפוסט טראומה, מה שהשפיע על שיקול דעתו בזמן האירוע בחברון. עם זאת, לא ברור שלחוות דעת תהיה השפעה כלשהי על הכרעת הדין שכן האבחון לאזריה בוצע זמן רב אחרי האירוע בחברון ולפיכך הרלוונטיות שלו מוטלת בספק.

תגיות:אלאור אזריהמשפט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה