חדשות בעולם

המספרים הכואבים באיטליה: מנין ההרוגים עלה ל-247

ככל שחולפות השעות מתברר עומק האסון באיטליה: מנין ההרוגים עומד על 247 בני אדם, מספר הפצועים עומד על 340 ועשרות עדיין נעדרים

רעידת אדמה באיטליה (צילום מסך)רעידת אדמה באיטליה (צילום מסך)
אא

המאמצים לאתר ניצולים התחדשו הבוקר (חמישי) באזור שבו הכתה רעידת האדמה לפני קצת יותר מיממה. גורמים רשמיים באיטליה דיווחו כי מנין ההרוגים עלה ל-247 בני אדם. מספר הפצועים עומד על 340. עשרות עדיין נעדרים ואלפים איבדו את בתיהם.

רעידת האדמה החזקה, בעוצמה של 6.2 בסולם ריכטר, טלטלה את המדינה אתמול לפנות בוקר. שלוש עיירות נפגעו קשה במיוחד מרעש האדמה: אמטריצ'ה ואקומולי, שנמצאות כמאה קילומטר מרומא, ופסקרה דל טרונטו.

עיקר הרעש הורגש במרכז המדינה, שם דווח על בניינים רבים שקרסו והרס רב. בין הבניינים שנהרסו היה בית חולים, וחולים רבים הוצאו לרחובות, וכן בית מלון שתיירים נלכדו בהריסותיו.

התמונות מאזור האסון קשות לצפיה. הרחובות מלאים בהריסות הבתים שקרסו ומחצו תחתיהם אנשים ומכוניות. צוותי חילוץ רבים עדיין מנסים לאתר בני אדם העשויים להיות כלואים תחתיהן, כשהם נעזרים בכלבים ובציוד מתקדם. מעת לעת קוראים המחלצים לכל הנוכחים בזירות החילוץ לשמור על שקט על מנת שיוכלו לשמוע את קריאותיהם של לכודים נוספים בין ההריסות.

בתיעוד קשה שפורסם ברשתות התקשורת במדינה, נראה אחד המחלצים משוחח עם אישה שנמצאה לכודה בין הריסות הבטון של בניין שקרס: "תנסי לנשום קצת, את יכולה לעשות את זה", אמר לה. "אני אנסה", השיבה הלכודנ מבין ההריסות. "תנסי, אבל חשוב להישאר רגועה. כוחות ההצלה בדרך, ואנחנו ננסה לחלץ אותך ולהזיז את לוחות הבטון. נחלץ אותך ולא נכאיב לך בתהליך".

ראש ממשלת איטליה, מתאו רנצי, הכריז על מצב חירום והדגלים באיטליה הורדו לחצי התורן. במסיבת עיתונאים שערך, הכריז רנצי כי "אף משפחה, אף עיר ואף כפר לא ייוותרו מאחור".

תגיות:רעידת אדמהאיטליה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה