מעניין

נדיר ומרגש: ביקרה את ההומלס מדי יום, עד שנתן לה פתק קטן, ששינה את חייו לנצח

לפעמים חלומות מתגשמים: בחורה צעירה שביקרה מדי יום הומלס זקן ואומלל, דיברה עמו והפיגה את צערו - לא תיארה לעצמה שבמעשיה אלו, היא עתידה להציל את חייו, פשוטו כמשמעו. יום אחד, הגיע צלצול הטלפון ששינה עבורו את הכל. "מהעבר השני היה אחיו, שאמר לי בדמעות: 'שנים שאני מחפש את אחי האובד'"

אא

ברזיל: במשך 35 שנה חי ריימונדו ארודה סובריניו – ללא בית. את גופו כיסו ערימות של שקיות זבל שחורות שמצא, ומסביב לטריטוריה שתחם לעצמו באזור ההומלסים של ברזיל, נמצאו עשרות בקבוקים, מיכלים, וכלים מטונפים, ששימשו אותו במהלך השנים.

מחלפות שיערו שבמשך שנים לא טעמו טעם שמפו מהו, הפכו להיות 'עיסה' כבדה, מזוהמת ואפורה שמכבידה על הליכתו, בגדיו לא הוחלפו שנים, וגם מבט עיניו החל דועך אט אט.

אבל דבר אחד בכל זאת הצליח לשמח אותו: בחורה צעירה בשם שאלה מונטיירו, שמדי יום – בדרכה לעבודה, עצרה לידו, חייכה, דיברה, שמעה אותו והביעה אכפתיות. "אני חושבת שכל אחד היה עושה את זה", היא אומרת בביישנות. "אבל אני מאוד שמחה שזכיתי להיות זו שעל ידה, חייו של הומלס אחד מבין מיליונים, ישתנו מהקצה אל הקצה".

ולמה היא מתכוונת? ברור שבדיבורים לבדם, אי אפשר לשנות חייו של אדם מהקצה אל הקצה, אבל נגיע גם לזה.

הימים עברו ובכל ביקור שלה, נפתח אליה ריימונדו עוד ועוד, עד שיום אחד – החליט לתת לה דבר מה, כאות להערכה הרבה שהוא חש כלפיה.

היה זה נייר קרטון קטן, מקופל לשניים. "כשפתחתי אותו, ראיתי שיש בו שיר קצר. ריימונדו הסביר לי שבכל יום, הוא משתמש בקרעי קרטונים, כדי לכתוב את שיריו והגיגיו. כשקראתי את השיר, זה כל כך ריגש אותי. היה לי קשה להאמין שבמצבו, הוא עוד יכול להוציא מעצמו, כאלו מילים גבוהות ונוגעות".

חיפש אחריו 30 שנה - אחיו של ריימונדוחיפש אחריו 30 שנה - אחיו של ריימונדו

הטלפון שריגש: על הקו היה אחיו של ההומלס, שמחפש אותו מזה 30 שנה

מונטיירו קיבלה את כתביו של ההומלס הכשרוני מדי שבוע, ויום אחד החליטה שהגיע הזמן לפרסם אותם קבל עם ועדה. היא פתחה עמוד מיוחד בפייסבוק הנושא את שמו המלא של ריימונדו, לצד פרסום שיריו הנוגעים.

וראה זה פלא. שבועות ספורים אחרי העשייה הזו, קיבלה מונטיירו את הטלפון הכי מרגש בחייה. "לא האמנתי למשמע אוזניי", היא משחזרת. "מעברו השני של הקו היה אחיו של ריימונדו, שחיפש אחריו במשך 30 שנה וביקש אותי להפגיש ביניהם".

היא הסכימה והאחים נפגשו, דיברו, התרגשו, ו... החליטו שלא להיפרד עוד לעולם. אחיו של ריימונדו ביקש ממנו לבוא לגור איתו ועם רעייתו, בביתם הפרטי. ריימונדו הסכים, ותוך שבוע ימים - השתנה מראהו מן הקצה לקצה.

איך הוא נראה אז וכיום? צפו במהפך המדהים:

מזהים?

ריימונדו כיוםריימונדו כיום
ריימונדו ואחיוריימונדו ואחיו
ההומלס המשוררההומלס המשורר

תגיות:חיפושחסדאחיםנסהומלס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה