מעניין

מדוע החליטה מורה אמריקאית שלא לתת יותר שיעורי בית?

הורים לתלמידי כיתה ב' בטקסס ששבו זה עתה ללימודים קיבלו הודעה מפתיעה מהמחנכת: השנה לא יהיו שיעורי בית

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

מכתב שחילקה מורה מטקסס, ארה"ב, להורים שהגיעו לאספת הורים, הפך ויראלי ברשת עד מהרה. ומסיבה טובה: תודו שהייתם שמחים לקבל מכתב כזה מהמורים של הילדים שלכם.

"הורים יקרים", כתבה המורה, בראדלי יאנג, מחנכת בכיתה ב', "אחרי מחקר רב בקיץ האחרון אני מנסה משהו חדש: השנה לא אתן שיעורי בית, מעבר לסיומן בבית של מטלות שהילדים שלכם לא סיימו בבית הספר. המחקר לא מוכיח ששיעורי בית משפרים את ביצועי התלמידים. במקום זה, אני מבקשת שתקדישו את הזמן לפעילויות שהוכחו כתורמות להצלחת התלמיד: קראו ספר ביחד, אכלו ארוחת ערב ביחד, שחקו בחוץ, ושלחו את הילד לישון מוקדם".

אחת האימהות העלתה את המכתב לפייסבוק, שם הוא זכה לתגובות נלהבות מצד הורים ששיבחו את ההבנה שהילדים מקדישים מספיק זמן ללמידה רשמית בבית הספר, ואת ההכרה בכך שזמן עם המשפחה חשוב יותר מעוד תרגילי חשבון.

בריאיון לתחנת רדיו מקומית, הסבירה המורה שהיא החליטה על המדיניות החדשה בעקבות הבנתה ששיעורי בית פשוט לא תורמים לתלמידים שלה. "הם עובדים קשה כל היום בבית הספר, ובבית הם צריכים ללמוד דברים אחרים, בצורה אחרת. בשנה שעברה התלמידים הלכו הביתה כל יום עם שיעורי בית, ולא ראיתי שזה הוביל לשום שיפור בביצועים שלהם. לכן, באישור המפקחת, החלטנו לנסות משהו חדש. איך אפשר לדעת אם משהו עובד אם אנחנו לא מוכנים לנסות אותו?"

המרכז לחינוך בציבורי בארצות הברית הודיע בתגובה כי מחקריו מגבים את החלטתה של המורה. "הלקח העיקרי של המחקרים שלנו הוא ששיעורי בית הוא אסטרטגיה שלא עובדת עבור כל התלמידים, ושצריך לתת שיעורי בית, אפילו מעטים, רק אחרי שיקול דעת זהיר".

תגיות:אמריקהשיעורי בית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה