כתבות מגזין

יוצאים לנופש: כך תקבלו חופשה מהנה, במחיר הקרן

מי אמר נופש ולא קיבל? אם אתם רוצים להצטרף לעמישראל היוצא בימים אלו לחופשות ולנופשים, אך קשה לכם לשלם, אתם מוזמנים לשמוע על שלושה רעיונות לנופש חסכוני במיוחד, ואם לא השנה הזו, אז אולי בשנה הבאה

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

ימים אלו של שלהי הקיץ, הם העונה החמה ביותר של החופשות והנופשים. רק השבוע צוין היום שבו המריא מנמל התעופה בנתב"ג מספר הנוסעים הגבוה ביותר, וגם מי שמוכן להסתפק במועט ולהזמין חדר במלון בטבריה, מתוודע עד מהרה לכך שאפילו המלון הזול ביותר (ברמה של פנימייה בלתי מתוחזקת) שגובה במשך ימי השנה כ-200 שקלים ללילה (ותמיד יש לו חדרים פנויים) מציע את שירותיו בעונה זו ביותר מ-500 שקלים ללילה, ולא, אל תמהרו להזמין, כי החדרים כולם בתפוסה מלאה.

אבל אם העליתם בדעתכם שמכיוון שאין לכם אפשרות לשלם, תיאלצו להישאר מאחור, אל דאגה, אתם מוזמנים לשמוע על שלוש אפשרויות לחופשה במחיר הקרן ממש, ומי יודע אולי עוד תספיקו להצטרף גם אתם לנופשים והקייטנים בע"מ?

 

אפשרות ראשונה: החלפת דירות

לפני שנים זה היה מקובל יותר, בעשור האחרון זה הפך למקובל פחות, אך בשנים האחרונות שוב קיבלה התופעה עדנה: רעיון החלפת הדירות מושתת על הבסיס של 'שמור לי ואשמור לך', כאשר משפחה מירושלים מחליפה דירה עם משפחה מצפת, משפחה מצפת מתחלפת עם משפחה מאשדוד, האשדודים נוסעים לכרמיאל, וכך כל משפחה מחליפה את דירתה עם משפחה המתגוררת בעיר אחרת.

אפילו גמ"ח הוקם בשנים האחרונות אשר מקשר בין משפחות המעוניינות להחליף ביניהן דירות ללא עלות. בגמ"ח (אשר סיים זה מכבר את שירותיו לעונה זו) ציינו כי קיימת דרישה גדולה מאוד לנופש מהסוג הזה, ויש עשרות משפחות שעברו דרכם בדרך לחופשת החלומות שלהן.

כמה זה עולה? החלפת הדירות נעשית באופן חינמי ממש. מעבר לעלות של שיחת התיאום הטלפוני לא תידרשו לשלם דבר.

החסרונות: משפחות רבות נחרדות מהרעיון שאנשים זרים ייכנסו ויסתובבו במעון הפרטי שלהן. בנוסף, כאשר מחליפים דירה לעולם אי אפשר לדעת איזו דירה מקבלים בתמורה, אולי המזגן בה יהיה מקולקל, ואולי יתגלו ג'וקים בחדרים? אומנם אפשר לנסות לוודא הכל קודם, אבל נושא כמו ניקיון למשל, קשה לברר, כי הוא מאוד אינדיווידואלי.

זמינות: אם כל כך חשוב לכם להחליף דירה, אז מי יודע, אולי תמצאו משפחה נוספת שהדבר חשוב לה כל כך, והיא מוכנה להתחלף אתכם אפילו בימים האחרונים של החופש? נותר לכם רק לחפש אותה...

המלצה: אם בחרתם בנופש של החלפת דירות, הקפידו לתאם ולסכם הכל קודם – מה כוללת הדירה? כמה מיטות ומזרונים? מה בנוגע לשעות הפעלת המזגן? היכן הכיורים החלבי והבשרי? וכל שאלה נוספת שנדרשת. מומלץ גם להשאיר הוראות דומות למשפחה שעומדת להגיע אליכם.

 

אפשרות שנייה: שכירות דירה בפריפריה

שכירות דירה אמרנו. לא שכירות צימר, לא דירת אירוח, אלא שכירות של דירה מאנשים פרטיים המתגוררים בפריפריה (ככל שהיא מרוחקת יותר, הרי זה משובח) ומציעים אותה בתמורה כספית נאותה.

אז כמה זה עולה? הדבר תלוי בדירה שאותה אתם מעוניינים לשכור ובאזור שבו היא ממוקמת. אם בחרתם לדוגמא בדירה בצפת, אז אפילו אם זו תהיה דירה קטנטונת ונטולת תנאים, תידרשו לשלם עליה לפחות 600 שקלים ללילה, אך אם תסתפקו בדירה בעפולה  או בכרמיאל, או אפילו בנתניה (מי אמר שחייבים לנפוש דווקא בצפון?) תוכלו למצוא דירה גם ב-400 שקלים ללילה. המשוואה ברורה: ככל שהדירה צפונית ומרוחקת יותר מהמרכז, כך היא יקרה יותר.

היתרונות: שכירות דירת מגורים היא למעשה האפשרות היחידה לצאת לחופש תחת קורת גג מסודרת, מבלי שתידרשו להפקיד את הדירה שלכם בידי משפחה בלתי מוכרת, ומבלי לשלם סכומי עתק.

החסרונות: אל תשכחו שמדובר בדירה המשמשת אנשים רגילים. לא בדירה שמושכרת מלכתחילה למטרת נופש ומציעה פינוקים או שירותי חדרים, וכדומה.

זמינות: כן, גם עכשיו, כמעט שבוע לפני סיום החופשה, תוכלו עדיין לנסות לשכור דירה כזו, כי תעשיית השכרת הדירות בפריפריה מושפעת מכדאיות וממשא ומתן. אם תציעו סכום נכבד, ייתכן שבעלי הדירה יתקשו לוותר עליכם.

ההמלצה: כמעט בכל קהילה בפריפריה יש מי שמרכז את רשימת המעוניינים להשכיר את דירותיהם. אם אתם מעוניינים בשכירות דירה כזו, נסו לפנות לראש הקהילה דרך הרשות העירונית.

 

אפשרות שלישית: נופש תחת כיפת השמיים

אם אתם באמת חדורי אמביציה, ומוכנים לעשות הכל כדי ליהנות ולנפוש (וגם כדי לחסוך כסף) תוכלו להעמיס על הרכב מספר אוהלים או לערום מזרונים על הגגון ולנסוע לכל מקום שהוא ברחבי הארץ, להתמקם בו ולקיים את הנופש המהנה. זה יכול להיות באחד החופים בטבריה (אם רק תצליחו לאתר פיסת קרקע פנויה), או בפארק בחיק הטבע (לרוב זה יהיה בתשלום סמלי) או אפילו בגן שעשועים.

כמה זה עולה? בדרך כלל חינם ממש, אלא אם כן אתם מעדיפים להגיע לשמורה מוגדרת המיועדת להקמת קמפינג, ואז תידרשו לשלם סכום של כמה עשרות שקלים לאדם.

היתרונות: הנופש מתקיים באוויר הצח (אלא אם כן השתכנתם בסמוך לרפת פרות), כאשר קמים מהלינה (מיד עם שחר) ניתן לצאת מיד לטיול או למסלול, ואין צורך בנסיעה ארוכה ובהמתנה בפקקים מתישים. היתרון האמתי הוא בכך שבעוד שחברים נופשים במלון של 'חמישה כוכבים', אתם זוכים לנפוש תחת כיפת השמיים, עם מיליארדי כוכבים מעל לראשיכם...

החסרונות: האמת חייבת להיאמר: נופש כזה אף פעם לא נוח, אין בו פרטיות ואין שקט. במשך ימים ארוכים עוד תיאלצו ליישר את גבכם הדואב ולהשלים את שעות השינה שתחסירו.

זמינות: אף פעם לא מאוחר מכדי לנפוש! ארץ ישראל היא רחבת ידיים, ובכל עת שתחפצו תוכלו לנפוש תחת כיפת השמיים.

המלצה: אם אתם כשירים לכך, ומסוגלים לשאת בתוצאות (כאבי גב כבר אמרנו?) אל תחשבו הרבה וצאו לדרך (היזהרו רק שהמזרונים לא ייפלו מהגגון).

תגיות:חופשהחופש הגדולנופש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה