חדשות בארץ

צה"ל איתר מחרטות שייצרו מאות כלי נשק באזור חברון ובית לחם

מבצע מורכב של צה"ל הביא לאיתור 22 מחרטות והחרמת 54 כלי נשק באזור חברון ובית לחם. ההערכה היא כי קיימות תשתיות נוספות המייצרות אמל"ח

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

המבצע הגדול ביותר נגד סוחרי נשק בגדה בשנה האחרונה: כוחות צה"ל מצאו אתמול (שלישי) 22 מחרטות נשק והחרימו 54 כלי נשק במבצע לאיתור מפעלים לייצור כלי נשק בגדה. חמישה גדודים פעלו הלילה באזור חברון ובית לחם.

במסגרת המבצע, שמכונה על ידי הצבא כמבצע הגדול ביותר נגד סוחרי נשק בגדה בשנה האחרונה. שני חשודים בסחר ובייצור כלי נשק נעצרו על ידי החיילים. הם הועברו להמשך חקירות בידי כוחות הביטחון.

בפעילות הלילית נמצא מספר גדול יחסית של כלי נשק בתוך מפעלי הייצור. 39 אקדחים, מספר רובי 'קרלו', חלקים ממקלע כבד וכן מכלי נשק המיועדים לצלפים

לדברי קצין באוגדת איו"ש, הנשק המרכזי שמיוצר בגדה בייצור עצמאי הוא רובה קרל גוסטב (קרלו), שמחירו זול יחסית ומוערך בכמה אלפי שקלים בודדים. התפוצה של אקדחים גם היא רחבה יחסית, בין היתר בגלל שקל יותר להשיג תחמושת של כדורי 9 מ"מ, לעומת תחמושת המיועדת לכלי נשק תקניים כמו אמ-16 או קלאצ'ניקוב.

מחירון כלי הנשק בגדה כיום הוא: קרל גוסטב - בין 2,000 ל-5,000 שקלים, תלוי באיכות כלי הנשק; אקדח - בין 10,000-20,000 שקלים; וכלי נשק תקניים, כמו אמ-16, עולים יותר מ-50,000 שקלים.

"אנחנו במערכה מתמשכת נגד תשתית הייצור ונגד סוחרי האמל"ח כדי שהנשק יהיה פחות זמין באיו"ש, בעיקר לעולם הפח"ע", אמר הקצין. "להבנתנו קיימים עוד מפעלים כאלה - ולא מעט. ממה שמצאנו אנחנו מבינים שאלו מפעלים שייצרו מאות כלי נשק שיצאו לשטח, והפוטנציאל היה לעוד מאות כלי נשק שיצאו בהמשך".

תגיות:צה"לכלי נשקחברוןבית לחם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה