חדשות בארץ

דרמה לילית מסוכנת: 60 ישראלים שהיו בדרכם לקבר יוסף הותקפו באבנים

אוטובוס ובו 60 ישראלים עשה את דרכו לקבר יוסף בשכם, ללא תיאום עם כוחות הביטחון וללא אבטחה. עשרות פורעים פלסטיניים התקיפו את האוטובוס ויידו עליו אבנים

קבר יוסף (צילום: פלאש 90)קבר יוסף (צילום: פלאש 90)
אא

למעלה מ-60 חסידי ברסלב נסעו הלילה (שלישי) לקבר יוסף בשכם, ללא תיאום מוקדם עם כוחות הביטחון. החסידים הסתננו לעיר באמצעות אוטובוס בעל לוחית רישוי פלסטינית כדי למנוע זיהוי ע"י התושבים המקומיים.

אמצעי ההסחה לא הועיל. מיד עם כניסתו של האוטובוס הישראלי לעיר הוא הותקף באבנים על ידי פורעים פלסטינים. במקום התפתחה מהומה של ממש, כאשר פורעים רבים מיידים עשרות אבנים.

כוחות הביטחון הפלסטיניים הגיעו למקום וניסו למנוע את ההתפרעויות, אך לא הצליחו בכך כלל. כוח צה"ל שהוזעק למקום חילץ את המתפללים והוציא אותם משטחי הרשות.

הנסיעה הלילית המסוכנת היתה הלילה, סמוך לשעה 3:30. כאשר האוטובוס הותקף באמצעות אבנים, עזבו הנוסעים עזבו את האוטובוס ונעו רגלית ברחובות שכם. הסכנה בכך היתה גדולה ביותר, כיוון שבאותו זמן התנהלו באזור קרבות ירי בין חמושים לבין המשטרה הפלסטינית, סמוך לכלא ג'נייד במערב שכם. הכלא משמש את הרשות הפלסטינית וכלואים בו רבים מאנשי חמאס.

בחסדי שמים גלויים, רק אחד הנוסעים נפצע באורח קל מאבן שפגעה בפניו, שישה נוספים נפצעו קל משברי זכוכיות. והשאר לא נפגעו כלל. 32 מהנוסעים הועברו לחקירה במשטרה בשל כניסה ללא אישור לשטח A – המהווה עבירה פלילית. בתוך כשעה, עד השעה 4:30 חולצו כל הישראלים בשלום.

יצוין כי על רוב חברי הקבוצה ניכר היה הלם מוחלט, ונראה שהם לא ציפו להיקלע לסכנה איומה זו. אחד מהם אמר ל'בחדרי חרדים' כי הוא "חשב שנוסעים לקברו של אלעזר בן אהרן הכהן בגבעת פנחס בכפר עוורתא. פתאום מצאנו את עצמנו בשכם, פעם ראשונה שלנו".

דובר צה"ל מסר: "צה"ל מדגיש כי כניסת אזרחים ישראלים לשטחי A הינה מסוכנת ומהווה עבירה על החוק".

מהמשטרה נמסר: "במהלך הלילה נכנסו לקבר יוסף כמה עשרות חסידי ברסלב ללא אישור. במקום התפתחו הפרות סדר והחלו זריקות אבנים לעברם. אנו רואים את האירוע הלילה בחומרה רבה, כניסות לא מתואמות ולא תחת אבטחה מסוכנות גם לנכנסים וגם לכוחות הביטחון שנכנסים לחלץ. כניסה לשטח A שלא ברשות הינה עבירה פלילית".

תגיות:סכנהקבר יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה