חדשות בארץ

הרפורמים דורשים מבנה לתפילה, בחדרה. החרדים בתגובה: "היה לא תהיה"

קבוצת חילונים קטנה בעיר חדרה, מתגודדת בימים אלו אצל ראש העיר צביקה גנדלמן, בדרישה להקצאת מבנה שישמש כבית כנסת רפורמי, עבור תפילות הימים הנוראים. "אנחנו חדים כתער, ואם האנשים האלו יקבלו מבנה – אנחנו הולכים ללכת על זה בכל הכוח, כולל סנקציות בהצבעות במועצת העיר, ואף פרישה מהקואליציה", כך התבטא בועז ביטון, יו"ר סיעת ש"ס במקום

אא

קבוצת חילונים קטנה בעיר חדרה, מתגודדת בימים אלו אצל ראש העיר צביקה גנדלמן, בדרישה להקצאת מבנה שישמש כבית כנסת רפורמי, עבור תפילות הימים הנוראים. בתגובה פנו גם ראשי הקבוצות הדתיות והחרדיות לראש העיר, ואיימו לפרוש מהקואליציה באם תתממש הדרישה.

לדברי יודעי דבר, אותו מיעוט חילוני כבר היה מעורב במספר מאבקים כנגד הערכים המקודשים של היהדות לרבות פתיחת בתי קולנוע וחנויות בשבת, תחבורה ציבורית בשבת ועוד – אולם היו אלו מאבקים שנחלו כישלון חרוץ.

בשיחה שנערכה בין ראשי הקבוצות הדתיות והחרדיות בעיר (ש"ס, הבית היהודי, שבטי ישראל וזהות יהודית), הוחלט כי כל הסכמה לדרישת הרפורמים על ידי ראש העיר - תיחשב לדידם כאות להשבת מלחמה שערה. "ראש העיר קיבל את המסר הזה. אנחנו חדים כתער, ואם האנשים האלו יקבלו מבנה – אנחנו הולכים ללכת על זה בכל הכוח, כולל סנקציות בהצבעות במועצת העיר, ואף פרישה מהקואליציה", כך התבטא בועז ביטון, יו"ר סיעת ש"ס במקום. "אנחנו עם המגזר החילוני בעיר, יש לנו שיחות ופועלים בשיתוף פעולה. הרפורמים הם אנשים שבאו לייצר תורה אחרת, ואלטרנטיבה אחרת. הם אנשים שהוציאו עצמם מהעם היהודי. את השואה הרוחנית שהם עשו בארה"ב אנחנו רואים היום – רק עשרה אחוזים מהרפורמים, אין בהם נישואי התבוללות.

"אין לנו בעיה שהמגזר החילוני יקבל מבנה, הם אחים שלנו. אבל נלחם נגד הרפורמים בכל הכוח. אנחנו ממשיכים לעקוב אחר הנעשה בעיר, ונסיק את המסקנות בהתאם".

לדברים הצטרף הרב בן ציון נורדמן, חבר המועצה, ואמר כי "הדרכים המתוכחמות של התנועה הרעה הזאת בהחלט מדירים שינה מעינינו. בדרכם הם פונים בשפת חלקות לסכסך ולפלג, להפריח בקשות הזויות ולנסות לגייס תומכים ושותפים". יחד עם זאת, לדברי הרב נורדמן, הפעילות של הרפורמים בעיר, צפויה להכשל ובגדול. "אני אומר חד משמעית שבחדרה הם לא יצליחו. חבריי ואני מתואמים גם עם ראש העיר, ויכולים לומר בוודאות כי 'היה לא תהיה'".

תגיות:בית כנסת רפורמימאבקחדרהחרדיםרפורמים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה