חדשות בארץ

מחריד: כנופיה העסיקה עולים כקבצנים ודרשה את הרווחים

כנופיה שכנעה מוגבלים לבוא לישראל, תוך הצעת עבודה שהתבררה כניצול מחפיר: המוגבלים אולצו לקבץ נדבות עם פתקים ובובות, תוך החרמת הדרכונים ולקיחת הרווחים

צילום אילוסטרציה (צילום: נועם מוסקוביץ, פלאש 90)צילום אילוסטרציה (צילום: נועם מוסקוביץ, פלאש 90)
אא

יחידה ארצית של משטרת ישראל עצרה הבוקר (שני) לחקירה שישה חשודים בגין חשד לכך שהפעילו רשת להבאה והעסקה של כבדי שמיעה ודיבור ממזרח אירופה כקבצנים, תוך ביצוע שורת עבירות חמורות ובהן סחר בבני אדם, כליאת שווא, עבודות כפיה, תקיפה ומעשים חמורים, עיכוב דרכון וקשירת קשר לפשע.

העולים המוגבלים נאלצו לגשת ליושבי בתי קפה וכן לעוברים ושבים, להעניק להם בובה, כביכול מעשה ידם, ולבקש בהושטת יד את תרומתם, כמוגבלים וכבדי שמיעה ודיבור. עד כה אותרו עשרה קורבנות שנאלצו לעבוד עבור הכנופיה.

שלושה מהחשודים הם תושבי ראשון לציון, שניים מנתניה ואחד מהם מאשקלון, וטרם הוחלט את מעצרו של מי מהם תבקש המשטרה להאריך. במחיצתם של השישה נמצאו גם כמה קורבנות שנשלחו לחקירה. אלו שוכנו בדירה באזור נתניה, והועברו למקלט המיועד לקורבנות של סחר בבני אדם.

החשדות התבססו במהלך חקירה סמויה של יחידה ארצית של המשטרה, שממנה עלה כי כבדי השמיעה והדיבור הגיעו לישראל עם אשרות תייר, שתוקפן פג, ועל כן שהו בארץ באופן לא חוקי. מן החקירה נראה כי כבדי השמיעה הגיעו לישראל בעקבות כך שמפעילי הרשת הציעו להם עבודה – שהתבררה כניצול מחפיר.

הקורבנות נשלחו לקבץ נדבות בעזרת פתקים המתארים את מצבם ואף חילקו בובות. מהחקירה עולה כי החשודים שיכנו את הקבצנים בדירות, החזיקו שלא כדין בדרכוניהם, נקטו כלפיהם באלימות, סחטו אותם, איימו עליהם ואף גבו חלק ניכר מהרווחים.

מהמשטרה נמסר כי היא ורשויות האכיפה "רואות בחומרה רבה את הניצול המחפיר של הקורבנות ומוגבלותם לצורך השגת רווח כספי, את הפעלת האלימות כלפיהם ואת החזקתם בכפייה". כמו כן, המשטרה הדגישה כי תפעל יחד עם הרשויות "באופן נחוש לחשיפה, חקירה ומיצוי דין עם מבצעי עבירות אלה".

תגיות:מחרידניצולכנופיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה