חדשות בארץ

האם גוגל קוראת את המיילים שלנו בכדי להתאים פרסומות?

בשל תביעה שהוגשה נגד ענקית האינטרנט, הודתה גוגל כי היא סוקרת את הודעות המייל של משתמשי ג'ימייל בכדי להתאים להם פרסומות

אא

בסוף השבוע האחרון אישרה לוסי קו, שופטת מחוזית בארה"ב להמשיך בהליכי תביעה ייצוגית נגד גוגל. הטענה נגד ענקית האינטרנט היא שהיא סוקרת את הודעות האי-מייל של משתמשיה בכדי להציג להם פרסומות מתאימות.

כתגובה, טענה גוגל כי היא לא יכולה לספק את שירות המייל מבלי לנתח את ההודעות בכדי להתאים פרסומות לגולשים. אך השופטת נזפה בה, והשיבה כי המרחב של 'מסלול עסקי שגרתי' לא כולל בהכרח כל נוהג שגרתי או לגיטימי.

לפי השופטת קו, הטענה של גוגל לפיה היא לא יכולה לאפשר את שירותי המייל ללא סריקת ההודעות לצרכי פרסום אינה רלוונטית, כיוון שכבר לפני שנתיים הפסיקה גוגל לסרוק לצרכי פרסום הודעות מייל שנשלחו באמצעות שירות "Google Apps for Education" של גוגל המיועדת לאנשי חינוך, גם אז בעקבות תביעה שהוגשה נגד החברה ונידונה על ידי השופטת.

התביעה הנוכחית הוגשה נגד גוגל בשנה שעברה, ומטרתה לקבוע שענקית האינטרנט מפרה את חוקי הפרטיות בארה"ב, ואף לאלץ אותה להפסיק לסרוק את תכתובות המייל.

במסגרת התביעה הייצוגית, מיוצגים משתמשי שירותי מייל שאינם של גוגל - שמתכתבים עם משתמשי ג'ימייל, והתכתובות שלהם נסרקים למרות שבניגוד למשתמשי ג'ימייל - הם מעולם לא אישרו את תנאי השימוש של החברה שמאפשרים סריקה של ההודעות לצרכי הצגת פרסומות.

תגיות:גוגלפרטיותגימייל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה