חדשות בארץ

צה"ל הגיב בחומרה על ירי הרקטה. חמאס: "ישראל אחראית על ההסלמה"

בארגון הטרור חמאס זועמים על תקיפותיו של חיל האוויר ברצועה. דובר צה"ל: תקיפת תשתיות הטרור היא תגובה לירי תלול מסלול שבוצע לעבר העיר שדרות"

אא

"ההסלמה היא רצון של ישראל לייצר משוואות חדשות ברצועת עזה", כך אמר הלילה (שני) דובר חמאס ברצועת עזה סמי אבו זוהרי בתגובה לתקיפות של חיל האוויר בעקבות ירי הרקטה אתמול לעבר שדרות.

לדבריו של אבו זוהרי, "חמאס תולה את האחריות להסלמה על ישראל. היא לא תצליח לכפות משוואות חדשות מול ההתנגדות. ישראל לא תשבור את רצון עמנו ולא תכתיב תנאים להתנגדות".

צה"ל הגיב אמש (ראשון) בחומרה רבה על ירי הרקטה לעבר העיר שדרות. מלבד הירי על עמדות טרור ברצועה בשעה הסמוכה לירי הרקטה, קרוב לחצות הפציצו מטוסים של חיל האוויר בשנית מטרות טרור, והתקשורת הערבית מדווחת על מספר נפגעים פלשתינים בדרגות פציעה שונות.

התגובה הישראלית, שהביאה לפגיעות משמעותיות בשורה של מתקני חמאס וארגוני טרור נוספים ברצועה, נחשבת לחריגה בהיקפיה ובאיכותה.

בניגוד למקרים הקודמים של ירי רקטות מאז מבצע צוק איתן לא הסתפק הפעם צה"ל בתגובה בודדת לירי, ותקף בעוצמה רבה ובשני גלים.

דובר צה"ל מסר לאחר התקיפה השניה כי ''ארגון הטרור חמאס הוא הריבון ברצועת עזה והוא שיישא באחריות לכל אירוע טרור המבוצע ממנה. תקיפת תשתיות טרור אלה היא תגובה לירי תלול המסלול שבוצע לעבר העיר שדרות מוקדם יותר היום המהווה איום על ביטחון אזרחי ישראל ופגיעה בריבונותה של מדינת ישראל''.

כזכור, אתמול נשמעה התרעת "צבע אדום" בעיר שדרות וביישובי המועצה האזורית שער הנגב הסמוכים אליה. בעקבות ההתרעה נשמעו בעיר ובסביבתה שני פיצוצים, והרקטה נפלה בין שני בתים והתפוצצה בתוך האדמה. בחסדי שמים איש לא נפגע ואף לא נגרם נזק.

ארגון סלפי ברצועת עזה המכונה 'אחפאד א-סחאבה' קיבל אמש אחריות על 'שיגור רקטות' לעבר שדרות. בהודעה מטעם הארגון, שפורסמה ברשתות החברתיות, נכתב כי השיגור בוצע בתגובה לעליית יהודים להר הבית.

תגיות:חמאסצה"לטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה