חדשות בארץ

מטוס אל-על ובו 182 נוסעים ביצע הלילה נחיתת חירום

דרמה בשחקים: במטוס שיצא מנתב"ג ועליו 182 נוסעים, התגלתה תקלה, ועל כן הוא נדרש לשוב לנחות בנמל התעופה. סיוט של שעה וחצי עבר על הנוסעים, עד שנחתו בשלום

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

מתח רב שרר הלילה בנמל התעופה בן גוריון, וזאת מאחר שמטוס אל-על שיצא לקייב, ועליו 182 נוסעים, נדרש לנחות בחזרה, וזאת עקב דיווח על תקלה בגלגלים.

התקלה התגלתה, כך לפי הדיווח, כעשרים דקות אחרי ההמראה, ובדיקה שנעשתה על מסלול ההמראה הוכיחה כי נותרו חלקים של צמיג על גבי המסלול. ההערכה היא שככל הנראה התפוצץ צמיג של אחד מגלגלי המטוס.

יובל קורן, הקברניט של המטוס סיפר מאוחר יותר על כך שאחרי ההמראה היה חיווי שגלגל אחד נשאר לא מקופל, והיה ברור שיש צורך לשוב לנחיתה בבן גוריון. "עדכנתי את הצוות", הוא שחזר, "ואז החלטתי לדבר אל הנוסעים מהלב ואמרתי להם שאנו מצפים לטוב ביותר". למרות זאת, כפי שהעידו לאחר מכן הנוסעים, שרר במטוס לחץ, ועד הרגע בו הגלגלים נגעו בקרקע, אנשים לא הצליחו להירגע.

"שמענו גם פיצוץ בזמן ההמראה והיה ברור לנו שקרה משהו", סיפר אחד הנוסעים. נוסעת נוספת סיפרה כי "בזמן ההמראה שמענו בום והיה זעזוע במטוס. לא הבנו מה זה ואחרי חצי שעה אמרו לנו שיש תקלה. מאז אותו רגע התפללנו בלי הפסקה לאורך כל הטיסה, זה נתן לנו הרגשה מאוד טובה". 

במשך כשעה וחצי חג המטוס מעל הים התיכון ומעל אזור השומרון כדי להקטין את כמות הדלק, ולאחר מכן הוא נחת בחסדי שמיים בשלום.

זה המקום לציין כי מקרה דומה אירע גם בשנה שעברה למטוס של חברת אל-על, לאחר שחלקי צמיג של מטוס שהמריא לפראג נמצאו על המסלול. במקרה זה הטייס שב לנחות בנמל התעופה, והמטוס נחת ללא פגע.

תגיות:תקלהאל על

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה