חדשות בעולם

נסתרות דרכי ה’: התיידדה עם נערה, וגילתה שהיא אחותה החטופה

מרגש: בת שלושה ימים בלבד הייתה זפאני נורס כשנחטפה מעריסתה שבבית החולים, בקייפטאון, דרום אפריקה. 17 שנה גרה באותה עיר של הוריה הביולוגיים, מבלי לדעת על כך מאומה. כשבגרה, נערה עמה התיידדה בתיכון, התגלתה כאחותה הצעירה

אא

בשנת 1997 רקחה התקשורת בדרום אפריקה כמרקחה, כאשר 10 שנות מאסר נגזרו על אישה שחטפה תינוקת מבית החולים, ובמשך 17 שנה – העמידה פנים שהיא אמה הביולוגית. בת שלושה ימים בלבד הייתה התינוקת, זפאני נורס שמה, כשנחטפה, והוריה האומללים מיאנו להינחם על השבר שפקד אותם, ולא הבינו מי יכול היה לעולל דבר שכזה.

17 שנה חיכו הוריה של זפאני לאות חיים שתבשר להם מה עלה בגורל בתם, ולמרות החיפושים הקדחתניים שהשקיעו במטרה למצוא אותה - מעולם לא עלה בדעתם ש'האוצר' נמצא ממש מתחת לאפם – בעיר מגוריהם קייפטאון (המונה כארבעה מיליון תושבים לערך), שבה התגוררה בתם זפאני יחד עם החוטפת.

בינתיים עבר הזמן, הילדים למשפחת נורס גדלו וכך גם זפאני. ויום אחד, בתיכון אחד מני עשרות שנמצאים בעיר – נפגשו שתי האחיות, 'במקרה'. "החברות שלנו הן אלו שזיהו את הדמיון בינינו ראשונות", מספרת אחותה הצעירה של זפאני, שלצורך העניין נקרא לה מלאני. "כשנפגשנו לראשונה, באמת נדהמנו לגלות את הדימיון בינינו".

וכך בעצם, נודע הדבר להוריה הביולוגיים של זפאני, שלצד השמחה – גם נחרדו לשמוע את ההתלהבות בדבריה של מלאני, אודות הדימיון ביניהן. אז החליטו לעשות מעשה.

הם ביקשו ממלאני שתזמין את זפאני לסעוד ביחד איתם במסעדה מקומית, זאת כדי שיוכלו לראות בעצמם במי מדובר. בסתר ליבם קיוו שזו אכן זפאני שלהם, שנחטפה מהם באכזריות וללא רחם, אך במקביל פנו ליידע את הרשויות כמו גם את המשטרה.

חוקרים מיוחדים שנשלחו לביתה של זפאני, הצליחו לאמת את זהותה האמיתית של החוטפת, והביאו אותה לדין, שם חרץ השופט את גורלה לעשר השנים בכלא באומרו כי גרמה נזק בלתי הפיך לזפאני, כשלמעשה ראתה בה אמה הביולוגית. "היו לך הרבה הזדמנויות להשיב אותה לחיק המשפחה האמיתית, ואת פספסת אותן שנה אחרי שנה. בגדת באמון שנתנה בך זפאני, בגדת במוסריות האנושית הבסיסית".

תגיות:נעריםנסהשגחהמחזק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה