חדשות יהדות

מה ענו בבית הדין הרבני לאישה שדרשה דמי כתובה בסך 555,555 שקלים?

בבית הדין הרבני בירושלים תבעה אישה את דמי כתובתה בסך 555,555 שקלים, אך הבעל טען שהסכום נכתב בהפרזה ונגד עין הרע. ומה פסקו בבית הדין?

צילום אילוסטרציה (פלאש 90)צילום אילוסטרציה (פלאש 90)
אא

בבית הדין הרבני בירושלים יצאו השבוע במסר נוקב לחתנים: להימנע מלנקוב בסכומים מופרזים לדמי כתובה מתחת לחופה. את הדברים הם הביאו בעקבות מקרה שהגיע לשעריהם וגרם להם להסקת המסקנות.

ומעשה שהיה כך היה: אישה הגיעה לבית הדין בירושלים כדי לתבוע את דמי כתובתה בסך 555,555 שקלים. מדובר באישה שהתגרשה מבעלה ובעקבות כך דרשה את דמי הכתובה במלואם. הבעל, לעומת זאת, טען כי הוא נקב בסכום באופן סתמי מתחת לחופה, ועשה זאת רק כדי 'לייקר את הכלה', וכדי למנוע עין הרע, וההוכחה לכך היא שהסכום הינו 555,555 ₪ הנהוג בעדות המזרח נגד עין הרע, מבלי שהייתה לו כוונה לפרוע אותו.

שלושת הדיינים, חברי בית הדין האזורי בירושלים, דנו בתיק ודעותיהם היו חלוקות. אחד הדיינים כתב כי "נקודת המוצא מבחינה עקרונית היא ששטר הכתובה הוא מסמך בר תוקף ומחייב גם אם הסכום הנקוב בו שווה ערך לכל רכושו של הבעל", אך הדיין השני טען כי במקרה זה "מדובר בחתן צעיר שאין לו חסכונות ולא היה מודע לסכום המופרז שהתחייב בכתובה ולא הייתה בכוונתו לשלם סכום זה".

גם הדיין השלישי ציין כי הוא סבור שאין לחייב את הבעל במלוא סכום הכתובה, ועל כן הוחלט שהחיוב יהיה חלקי בלבד, בסך 120,000 שקלים. על כל פנים, הדיינים יצאו בקריאה לציבור: "המנעו מלנקוב בסכומים מופרזים בכתובה", ואף הציעו לרושמי הנישואין ולרבנים עורכי החופות להגביל את סכום הכתובה.

תגיות:כתובהבית הדין הרבני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה