חדשות יהדות

בישיבת ’מיר ברכפלד’ לא יצאו לחופשת ’בין הזמנים’

תלמידי ישיבת 'מיר ברכפלד' לא יצאו לחופשת 'בין הזמנים' כמידי שנה במוצאי תשעה באב, אלא נשארו בישיבה ליום לימודים נוסף לעילוי נשמתו של ראש הישיבה, הגאון רבי אריה פינקל זצ"ל

ישיבת מיר ברכפלד (צילום: יעקב נחומי / פלאש 90)ישיבת מיר ברכפלד (צילום: יעקב נחומי / פלאש 90)
אא

ישיבת 'מיר ברכפלד', האבלה על פטירתו הפתאומית של ראש הישיבה וחבר מועצת גדולי התורה, הגאון רבי אריה לייב פינקל זצ"ל, החליטה להאריך את 'זמן קיץ' ביום נוסף.

בכל שנה במוצאי תשעה באב, מגיעים אוטובוסים בסמוך לישיבה כדי לקחת את עמלי התורה למקומות מגוריהם לחופשת 'בין הזמנים', שלושה שבועות של צבירת כוחות ומנוחה, עד לתחילת 'זמן אלול' בראש חודש אלול.

בשנה זו, הוחלט בישיבת 'מיר ברכפלד' כי בני הישיבה יישארו ליממה נוספת בישיבה, וילמדו לעילוי נשמתו של ראש הישיבה זצ"ל.

היום התקיימה תפילת שחרית יחד עם ראשי ורבני הישיבה, ולאחר מכן החל סדר לימוד של שלוש שעות, שיוקדשו לעילוי נשמתו הטהורה של הגאון רבי אריה פינקל זצ"ל. בשעה 12:30 ישא דברי הספד הגאון רבי שמואל יעקב בורנשטיין, ראש ישיבת 'קרית מלך'.

לאחר תפילת מנחה, יערכו בני הישיבה מעמד סיום מסכת פסחים, שנלמדה בזמן האחרון בישיבה. במעמד זה יתחילו תלמידי הישיבה לימוד מסכת נוספת, אותה קיבלו על עצמם ללמוד בימי בין הזמנים, לעילוי נשמת רבם האהוב. בשעות אחר הצהריים ישובו התלמידים לבתיהם.

יום הלימוד המיוחד לעילוי נשמתו של ראש הישיבה הוחלט על פי דבריו של הגר"א ברזל שליט"א, מראשי הישיבה, שאמר בהספדו במהלך ההלוויה כי "צריך לקבל בבין הזמנים בימי השבעה שיבואו כולם, ויעשו סדר ושיהיה לימוד לעילוי נשמתו. איזה שמחה יהיה לו, איזה עליית נשמה. איזה חיוך הוא יחייך כשיראה את בית מדרש מלא בלומדים למרות ימי בין הזמנים...".

תגיות:מירישיבהרבי אריה פינקלבין הזמנין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה