חדשות בארץ

בני ישיבות שטסו לחו"ל מתלוננים: "צה"ל נלחם בנו"

צה"ל עוקב אחר בני ישיבות הטסים לחו"ל, ובחלק מהמקרים מבטל את מעמד 'תורתו אומנותו' לו הם זכאים. הבחורים: "כלל לא היינו מודעים לכך"

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

בני ישיבות שטסו בשנה האחרונה לחו"ל גילו לחרדתם כי צה"ל ביטל להם את מעמד 'תורתו אומנותו'. הסיבה, כך מתברר, היא שבני ישיבה בגילי 18-19 רשאים לצאת לחו"ל לפרק זמן של חודשיים בלבד (במצטבר) ואילו אחרי גיל 21 הם רשאים לצאת למשך שלושה חודשים. כל שנה נוספת מעניקה להם אפשרות לחודש נוסף.

מה השתנה בשנה האחרונה? אז זהו, ששום דבר, מלבד העובדה, שמספר בני הישיבות שיצאו לחו"ל למשך פרק זמן החורג מזה המותר חוקית, היה גבוה מהשנים הקודמות. בשל כך החליטו בצה"ל, כפי הנראה, לקחת את הדברים ברצינות, ולבטל את מעמדם של הבחורים כבני ישיבות שתורתם אומנותם.

בוועד הישיבות קיבלו תלונות לא מעטות מבחורים ואברכים שטענו שהם כלל לא היו מודעים לחוק. חלקם הם אברכים שנשואים לבנות שמשפחותיהן מתגוררות בחו"ל, ומטבע הדברים, הם נסעו לשם למשך תקופות ארוכות, ואף המשיכו ללמוד במסגרת תורנית בחו"ל.

בוועד שמעו את הדברים ובימים אלו הם פועלים כדי להילחם בהחלטת צה"ל. "המטרה שלנו היא להשיב את מעמד 'תורתו אומנותו' לבחורים ששהו בחו"ל במשך פחות מחצי שנה", הם הסבירו.

במקביל לכך, ציינו בוועד, כי הם פועלים גם כדי להעלות את המודעות לנושא בקרב בני הישיבות, שכן יש רבים שכלל אינם מכירים את החוק, ומתוודעים לו מאוחר מידי - רק ברגע שמעמדם ניטל.

 

תגיות:תורתו אומנותובני ישיבות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה