חדשות בעולם

האם דונאלד טראמפ הציע להתנקש בחייה של הילרי קלינטון?

המועמד הרפובליקני לנשיאות שוב עולה לכותרות עם אמירות פרובוקטיביות. הדמוקרטים: יש לחקור את טראמפ בחשד להסתה

אא

המועמד הרפובליקני לנשיאות לא מפסיק להנפיק אמירות פרובוקטיביות שעולות לכותרות וגורמות לראשי המפלגה שלו לפכור ידיהם בייאוש. אתמול הגיעה הפנינה האחרונה: בעצרת ענק באוניברסיטת צפון קרוליינה, אמר טראמפ את הדברים הבאים:

"הילרי רוצה להשמיד, להשמיד לגמרי את התיקון השני לחוקה", אמר טראמפ, מתייחס לחלק בחוקה שמתיר לכל אזרח להחזיק כלי נשק, זכות שיקרה במיוחד לליבם של אנשי הימין האמריקאי. "אם היא זו שתבחר את השופטים לבית המשפט העליון – אין שום דבר שתוכלו לעשות, חבר'ה. אם כי, אולי אנשי 'התיקון השני לחוקה' יוכלו לעשות משהו. אני לא יודע". הקהל פרץ בצחוק, מבין את כוונתו של טראמפ – שום דבר לא יוכל לעצור את הילרי חוץ ממתנקש בעל נשק.

הקמפיין של קלינטון מיהר לשחרר הצהרה מזועזעת. "מה שטראמפ אומר זה מסוכן. אדם שרוצה להיות נשיא ארצות הברית אסור לו להציע אלימות בשום דרך". אנשי השירות החשאי, שמאבטחים הן את טראמפ והן את קלינטון, סרבו להגיב באריכות לדברים, אבל אמרו כי הם: 'מודעים למה שטראמפ אמר'.

הקמפיין של טראמפ, מצידו, טען כי המועמד כלל לא התכוון לקרוא להתנקשות אלא דיבר על 'כוח ההתאחדות של בעלי כלי הנשק, שנותן להם עוצמה פוליטית גדולה'. אבל הדמוקרטים, כמובן, סרבו לקבל את ההסבר הזה.

"הדברים של טראמפ מגלים טמפרמנט שלא מתאים באופן מוחלט לדמות שנדרשת לעשות את העבודה ולהוביל את האומה...לשבח אלימות זה לא משהו שמנהיג צריך לעשות", אמר סנאטור טים קיין, המועמד הדמוקרטי לסגן הנשיא. גורמים אחרים במפלגה הדמוקרטית אמרו אתמול כי יש לפתוח בחקירה נגד טראמפ, בחשד להסתה לרצח.

תגיות:דונאלד טראמפהילרי קלינטוןהתנקשות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה