חדשות יהדות

הגראי"ל שטיינמן: "יש ייסורים מיוחדים לימי בין המצרים"

"כמה מאושר יהודי בעולם הזה, הוא יכול לחטוף.. שמה בעוה"ב זה רק... כאן זה המקום שאפשר לזכות לדברים הגדולים, רק צריך שכל"

הגראיל שטיינמן ( צילום: יעקב כהן / פלאש 90)הגראיל שטיינמן ( צילום: יעקב כהן / פלאש 90)
אא

תלמידו של מרן הגראי"ל שטיינמן, הרב משה יהודה שניידר, סיפר דברים שאמר מרן הגראי"ל לאחרונה.

מרן הגראי"ל שטיינמן שליט"א השתתף בימים האחרונים בסיום מסכת 'הוריות' על ידי כולל פוניבז'. הוא נשא דברים, בירך את הלומדים ואמר כי מי שזוכה ללמוד הוא מאושר. דברי מרן הגראי"ל נאמרו באידיש, והם מובאים כאן בתרגום לעברית: "מאושר הוא האדם שיכול לשבת וללמוד תורה, הוא יכול לזכות כל כך. אמנם צריך גם גשמיות, אבל העיקר זה רוחניות".

"כמה מאושר יהודי בעולם הזה, הוא יכול לחטוף.. שמה בעוה"ב זה רק... כאן זה המקום שאפשר לזכות לדברים הגדולים, רק צריך שכל... מה אפשר לעשות? מי זוכה? אנשים יחידים זכו במשך הדורות..." מרן הגראי"ל סיים את דבריו בברכה: "יהי רצון שכולם יזכו בכל הדברים הטובים, ברוחניות ובגשמיות".

לאחר מכן, שאל מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן מה פירוש הנאמר בברכות התורה "כולנו יודעי שמך". על כך השיב הגרי"ג אדלשטיין בשם הגר"א כי הכוונה בכך שכל התורה שמותיו של הקב"ה, ואנו מתפללים על כך שנזכה לדעת את כל התורה, הכוללת את שמותיו של הקב"ה. על כך הגיב מרן הגראי"ל ואמר: "אנחנו מדברים על דברים שאנחנו לא יודעים... אנחנו רחוקים מאד מזה".

בימים האחרונים אמר מרן הגראי"ל שטיינמן כי "יש ייסורים מיוחדים לימי בין המצרים, והרבה גדולי עולם נסתלקו בימי האבלות על חורבן בית המקדש".

עוד אמר מרן הגראי"ל שטיינמן כי "הלשנה היא ענין חמור מאוד. חז"ל אומרים: 'מוסרים – אין להם חלק לעולם הבא". הדברים נאמרו על ידי הגראי"ל כאשר נשאל אם מותר לאנשים שניזוקו, לגשת לרשויות להתלונן, למרות שמפר החוק ייענש, אך הם מעוניינים להניא את הסובבים מלהזיק להם.

"לתוספת תוקף הענין, הוסיף מרן הגראי"ל סיפור על הגר"א. "פעם אחת נסע הגר"א בעגלה. לפתע עצר העגלון מנסיעתו, לצד הדרך צמחה תבואה של גוי. העגלון לקח מהתבואה. והנה השגיח בו הגוי בעל השדה.

"משום מה סבר הגוי שהגר"א הוא הגנב, והפליא בו את מכותיו. אולם הגר"א לא העמידו על טעותו, וספג את המכות במקום העגלון.

"כאשר המשיכו בדרכם, אמר הגר"א: 'אם הייתי אומר שלא אני גנבתי, היה מתברר ממילא שהעגלון הוא זה שגנב, הייתי נחשב למוסר, ולא היו מועיליים לי כל התורה והמצוות שעשיתי, הייתי מאבד את כל העולם הבא שלי", סיפר מרן הגרא"יל שטיינמן את המעשה מהגר"א, וסיכם: "אנשים לא שמים לב, ומכל מיני סיבות מלשינים למס הכנסה, לעיריה וכדומה. צריך לדעת שזה חמור מאוד".

תגיות:הרב שטיינמןייסוריםבין המצרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה