חדשות בארץ

הכסף שיועד לילדי עזה שימש לבנית מנהרות חמאס

מנכ"ל משרד החוץ, ד"ר דורי גולד, פנה היום במכתב למקביליו ברחבי העולם ברחבי העולם: "הכסף שהיה אמור לעבור לחמאס לצרכים הומניטאריים נוצל כדי לממן את חפירת מנהרות הטרור"

מחבלי חמאס בעזהמחבלי חמאס בעזה
אא

מנכ"ל משרד החוץ, ד"ר דורי גולד, שלח היום (חמישי) מכתב לשרי החוץ של מדינות רבות בעולם. במכתבו, הביע גולד את זעזועו מכך ש"אחד מארגוני הצדקה והסיוע ההומניטארי הגדולים בעולם העניק כ-7.2 מיליון דולרים לזרוע הצבאית של החמאס - בעיקר כדי לחזק את הגוף הטרוריסטי".

"מדובר בארגון שפועל בלמעלה מ-100 מדינות ושואב את עיקר תמיכתו מהאו"ם וממדינות המערב", ציין גולד והסביר לאן הגיע הכסף. "הכסף שהיה אמור לעבור לחמאס לצרכים הומניטאריים נוצל כדי לממן את חפירת מנהרות הטרור, לבנות בסיסים צבאיים ולרכוש נשק בניית בסיסים צבאיים, ורכישת נשק - והסכום בו השתמשו מהווה כ-60% מהתקציב השנתי של ארגון World Vision ברצועת עזה.

גולד הסביר כי ממצאי הבדיקה הצביעו על כך שמחבלי חמאס בעזה מנצלים את עבודתם ההומאניטרית בארגוני סיוע ומוסדות או"ם, כדי לקדם תשתיות טרור.

"אתם חייבים להבין שהחמאס קשור קשר הדוק אל מנגנוני הביטחון של הרפובליקה האיסלאמית של איראן, המבקשת להפגין את השפעתה הצבאית בכל רחבי המזרח התיכון - מסוריה ועד תימן", הבהיר מנכ"ל משרד החוץ במכתבו.

"חמאס גם עומד בקשר הדוק עם אנשי דאע"ש הפועלים בסיני. מדובר בכוחות הקיצוניים ביותר שפועלים באיזור", הסביר גולד.

הוא מצהיר עוד, "כפי שאתם יודעים ישראל מחוייבת ופועלת לשיקום רצועת עזה ועובדת בצמוד לקהילה הבינלאומית בנושא - תוך שמירה על האינטרסים הביטחוניים".

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי הגיבה גם היא ואמרה כי "היום נחשף מה שישראל ידעה כבר מזמן - חמאס ניזון מכספים של 'ארגוני זכויות אדם'".

"במקום לשפר את המצב ברצועה ולשקם אותה, החמאס משתמש בכסף שהיה מיועד לילדים ולנזקקים - לטובת ייצור רקטות ומנהרות. חשוב להדק את הבקרה סביב התרומה לארגוני זכויות אדם ובייחוד לדאוג שהכסף אכן משמש למטרה שלשמה הוא נתרם", דברי חוטובלי.

 

 

 

תגיות:חמאסטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה