הרב יצחק זילברשטיין

מה ענה הרב לקצין המשטרה ששאל כיצד להינצל ממחבלים?

קצין משטרה שנלחם בשטח מול מספר עצום של מחבלים עוינים, פנה אל הרב בשאלה האם סגולה שתגן עליו

אא

"ורדפו מכם חמשה מאה ומאה מכם רבבה ירדפו ונפלו אֹיבֵיכם לפניכם לחרב" (ויקרא, כ"ו ח')

המצב הבטחוני המעורער מביא גם קציני משטרה ואנשי בטחון בכירים להרהורים ולערעורים על הדרך שבה הם הולכים. הדבר גורם לתופעה חיובית של קצינים הנכנסים לבתי כנסיות ולבתי מדרשות כדי לשאול בעצתם של לומדי התורה וללמוד מהם כיצד להתמודד עם גלי הטירור.

גם להיכל כולל "בית דוד" בחולון נכנס לאחרונה קצין משטרה המתפלל במנין עם האברכים ושואב מהם דרכי מילוט ואמצעי הגנה מול חוליות המחבלים המאיימים רח"ל על היהודים המתגוררים בארץ.

הקצין סיפר לאברכים שבמהלך שירותו במשטרה הוא נילחם בשטח מול מספר עצום של מחבלים עויינים, "ואחת השאלות הקשות המתעוררת בפורומים רבים היא האם קיימת אפשרות לצאת מהם בשלום. הרי האוכלוסייה שלהם מגיעה למספר כה גדול, ואיך יוכל עם ישראל הקטן להנצל מהם ומהמונם"? שאל הקצין.

הרב מרא דאתרא השיב לו שתפילתו במניין עשויה להצילו מפגעים שאינם טובים, ויש בה זכות עצומה להגן על האדם. ראיה על כך אפשר להביא מדברי 'מדרש יהונתן', של רבי יהונתן אייבשיץ, שהביא את הגמרא עם אותו אפיקורס ששאל את רבא הרי כתוב 'אחרי רבים להטות' ומדוע עם ישראל אינו נגרר אחר רוב האומות, שהם עובדי עבודה זרה? והשיב לו רבא, שעם ישראל הם דבר שבמנין וכל דבר שבמנין אפילו באלף לא בטיל.

והוסיף על כך רבי יהונתן אייבשיץ מה שנאמר במדרש על הפסוק (תהילים, פרק ג' פסוק ג') "רבים אמרים לנפשי אין ישועתה לו באלקים סלה, ואתה ה' מגן בעדי", ואומר המדרש (מדרש תהלים ג'): "בכי תשא". והביאור בזה, "רבים" אומרים לנפשי אין ישועתה לו באלוקים, כלומר הם הרי הרבים, ומדין ביטול ברוב הם מבקשים שניגרר אחריהם לעבוד עבודה זרה. נגד טענה זו יש להשיב "ואתה ה' מגן בעדי" ב"כי תשא ראש", דהיינו שבזכותו של המנין שנמנו בני ישראל, אינם בטלים אפילו באלף".

רואים, ש"דבר שבמנין" מגן על עם ישראל שלא יתבטל ברוב הגויים. ואולי אפשר להוסיף, כך אמר הרב לקצין שבא להתפלל במנין, שגם יהודי המתפלל בציבור נחשב ל"דבר שבמנין" מאחר והציבור החשיב אותו כאחד מן המניין...

זכות זו תיזקף לו שלא ייבטל בין המוני הערבים והמחבלים ושלא ישלטו עליו השונאים האומרים "אין ישועתה למו".

תגיות:משטרהעלינו לשבחמחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה