הורים וילדים

זהירות: סכנה בטרמפולינה

מחקר אמריקני חדש חושף סכנת פציעה חמורה לילדים המקפצים בטרמפולינה. יותר מ-92 אלף ילדים נפגעו במהלך ארבע שנים

(צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק) (צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

גם הילדים שלכם נהנים בימי החופשה הארוכים מקפיצות ומניתורים על הטרמפולינה? אולי אתם אפילו מחזיקים טרמפולינה בחצר הבית? אם כך הוא הדבר, ייתכן שכדאי שתשקלו זאת בשנית.

על פי כתב העת לרפואת ילדים 'פדיאטריקס', ניתן לראות כי עשרות אלפי ילדים אמריקנים הופנו לחדרי המיון בשנים האחרונות בשל פציעות שנגרמו להם כתוצאה משימוש במתנפחים. בכתב העת חשפו כי בין השנים 2010 ל-2014 פונו לחדרי המיון יותר מ-92 אלף נפגעים, כאשר הפגיעות השכיחות היו נקעים, שברים ופריקות כתף.

ניתוח שביצעו החוקרים העלה כי מרבית הפצועים נפגעו מטרמפולינה ביתית, אשר הגבירה את סיכון הפציעה שלהם פי עשר מאשר הטרמפולינה הציבורית. אך מאידך – סוג הפציעות בטרמפולינות הציבוריות היה חמור יותר, שם דווח בשכיחות גבוהה יותר על נקעים ושברים. גיל הפצועים הממוצע בכל הטרמפולינות עמד על 12 שנים, כאשר ילדים בגילי 6 עד 17 נמצאו בסיכון הגבוה ביותר.

האיגוד האמריקני לרפואת ילדים יצא בעקבות כך בקריאה למבוגרים להשגיח על הילדים המקפצים בטרמפולינות, וכן הוא קרא למפעילי המתקנים, להקפיד על אמצעי מיגון מתאימים. "טרמפולינה המיועדת לילדים צריכה להיות רק כזו שבה משגיח איש מקצוע, ורק לאחר השגת לימוד ומיומנות נכונים", אמרו באיגוד.

תגיות:טרמפולינהסכנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה