חדשות בארץ

נס בירושלים: בתיקו של המחבל נמצאו מטעני צינור טבולים ברעל עכברים

המחבל נסע באוטובוס אגד מתלפיות לרחוב יפו, הלך ברחוב לכיוון תחנת הרכבת הקלה, תצפת על מסעדה סמוכה והתלבט היכן לבצע את הפיגוע ולפגוע בכמה שיותר יהודים

(צילום: הדס פרוש / פלאש 90)(צילום: הדס פרוש / פלאש 90)
אא

חסדי השם כי לא תמנו: מהצהרת התובע שהוגשה הבוקר (שלישי) לבית משפט השלום בירושלים, עולה תמונה קשה של הפיגוע האכזרי שתוכנן להתבצע ברכבת הקלה בירושלים, וסוכל בחסדי השם וברחמיו.

מהצהרת התובע עולה כי עלי אבו חסאן, בן 21 תושב בית אולא, סטודנט להנדסה אזרחית באוניברסיטה בחברון, תכנן לבצע פיגוע קשה בירושלים כנקמה על כניסתם של תיירים ויהודים להר הבית.

המחבל נכנס לשטחי ישראל דרך ואדי הסמוך לצור באהר והגיע למטע זיתים. שם החליף את בגדיו לבגדי ספורט, לבש מכנס קצר וחולצת טי שירט, חבש כובע קסקט, גילח זקנו לזקן צרפתי במטרה להיטמע באוכלוסייה.

למחרת, בשעות הבוקר המוקדמות התפלל המחבל במסגד סמוך, עלה על אוטובוס באזור תלפיות, הגיע למרכז העיר, ירד ברחוב יפו החל ללכת ברגל לאורך פסי הרכבת עד שהגיע לתחנת הרכבת יפו-קינג ג'ורג', עמד מאחורי התחנה, כשהתיק ובו מטעני הצינור, והתלבט היכן לבצע את הפיגוע.

המטענים שאותרו בתיק המחבל (צילום: דוברות משטרת ישראל)המטענים שאותרו בתיק המחבל (צילום: דוברות משטרת ישראל)

המחבל תצפת לכיוון מסעדה סמוכה, אך מאחר והבחין כי יש הרבה אנשים הנוסעים ברכבת הקלה החליט שזה היעד המועדף מבחינתו.

בחסדי השם, מאבטחי הרכבת הקלה הבחינו בו והוא עורר את חשדם. המאבטחים ביצעו בדיקה בתיקו, הבחינו במטעני הצינור, הרחיקו את האזרחים והזעיקו את המשטרה.

בבדיקה שביצעו חבלני המשטרה אותרו בתיקו שלושה מטעני צינור שהיו מחוברים יחד, אליהם הדביק מסמרים וברגים וטבל אותם ברעל עכברים. כמו כן בתיקו נמצאו גם שני סכינים ומכשיר פלאפון.

מחקירתו של המחבל עלה כי הוא תכנן מזה תקופה את ביצוע הפיגוע, רכש את הציוד והאמצעים הנדרשים לשם הרכבת מטעני הצינור, למד באמצעות האינטרנט כיצד מכינים את המטענים בצורה שיגרמו לנזק מרבי ואפקטיבי, ובהמשך אף ביצע ניסוי ופוצץ מספר מטענים שהרכיב במטרה לבדוק אותם לפני הכניסה לישראל.

לפני כניסתו לישראל כתב מכתב צוואה אותו השאיר באוניברסיטה וביקש מחברו שימסור להוריו.

המחבל יואשם בגין עבירות נסיון רצח, ייצור אמל"ח וקשירת קשר לביצוע פשע. היום הוגשה הצהרת תובע כנגדו, ומעצרו הוארך עד ליום שישי הקרוב.

תגיות:רכבת הקלהירושליםפיגוענס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה