חדשות בארץ

האם בישראל נפלו לתרגיל עוקץ של ערוץ החיזבאללה?

כיצד הצליח ערוץ החיזבאללה לראיין את שר הביטחון לשעבר עמיר פרץ, ח"כ ציפי לבני, ח"כ איל בן ראובן את וניצול החטיפה תומר ויינברג?

מלחמת לבנון השנייה (צילום: פלאש 90)מלחמת לבנון השנייה (צילום: פלאש 90)
אא

כך הצליח ערוץ החיזבאללה לראיין ישראליים בערמה: תומר ויינברג, הלוחם שניצל בנס מחטיפת אנשי החיזבאללה זועם: "עיתונאי איטלקי פנה אליי בבקשה להתראיין, כעת מתברר שהוא היה שליח של ארגון חיזבאללה", אמר אתמול (שני) ל"ידיעות אחרונות".

ויינברג, ששהה ברכב הסיור ממנו נחטפו אהוד גולדווסר ואלדד רגב הי"ד, כמו שר הביטחון עמיר פרץ, ח"כ ציפי לבני, וח"כ איל בן-ראובן נדהמו לגלות כי קטעים מתוך שיחתם עם עיתונאי איטלקי שודרו בערוץ "אל מיאדין" המזוהה עם ארגון חיזבאללה.

דבריהם של הישראלים שודרו במוצאי השבת האחרונה, בפרק הראשון מתוך שלושה פרקים שהפיק הערוץ במלאות עשור למלחמת לבנון השניה.

ויינברג, שנפצע כאמור בתקיפת ההאמר הצה"לי במארב חיזבאללה, סיפר על התרמית. "בפברואר פנה אליי העיתונאי האיטלקי מיקלה מוני, וסיפר שהוא אוסף חומרים לכתבה נרחבת על אירוע החטיפה".

"מוני הציג את עצמו כעיתונאי של סוכנות הידיעות האיטלקית אנס"א ברומא. הוא ביקש לראיין אותי על פרשת החטיפה.

"דחיתי אותו כמה פעמים, והסברתי ששחזור האירוע עלול להחמיר את מצבי הנפשי והגופני. העיתונאי האיטלקי לא ויתר, ובסופו של דבר הסכמתי להתראיין. כשהגיע אליי הביתה, סיפר שהוא שוהה בירושלים והגיע אליי במיוחד 'כי העם האיטלקי מעוניין מאוד לשמוע את הסיפור שלך, וחשוב שהאיטלקים יכירו את נסיבות החטיפה'.

"העיתונאי האיטלקי הסביר שהמפיק שלו לוחץ שאצטלם מול הסרטון והציע לי בשמו של המפיק 2,000 דולר. דחיתי אותו מיד והודעתי שאין סיכוי", סיפר ויינברג.

ויינברג לא ראה את הסרט של חיזבאללה, אך הוא זועם על כך מאוד. "אחרי כל מה שסיפרתי לעיתונאי האיטלקי, אנשי החיזבאללה שידרו רק קטע שממנו משתמע כאילו ברחתי מהרכב והפקרתי את חבריי. בבת אחת צפו אצלי הזיכרונות מהאירוע ההוא ונכנסתי ללחץ. מאז שידור הסרט גם לא הלכתי לעבודה", סיפר.

בפרק ששודר במוצאי השבת, נראה ויינברג אומר כי "ברגע שהתחיל הירי הבנתי שזה מגיע מכיוון חיזבאללה, פתחתי את דלת ההאמר, לא הסתכלתי על חבריי שישבו במושב האחורי וברחתי".

לאחר מכן, נשמע אחד ממחבלי החיזבאללה מסביר כי "ראינו את החייל שנפצע והצליח לברוח, אבל תפיסתו בשבי לא הייתה מתוכננת בפקודות המבצע ולכן לא לקחנו אותו".

כאמור, ויינברג טוען בתוקף כי אנשי החיזבאללה שידרו רק חלק קטן מתוך דבריו, וסילפו את משמעותם.

גם ציפי לבני ועמיר פרץ הבהירו כי הוטעו, ונאמר להם שמדובר בצילומים לבי-בי-סי הבריטי ולטלוויזיה האיטלקית, ולא נאמר שזה סרט שמצולם עבור חיזבאללה.

ראש אמ"ן לשעבר, אלוף (במיל') עמוס ידלין, טען כי לא התראיין לערוץ החיזבאללה, אלא "הועתקו קטעי ראיונות שהעניק לטלוויזיה הישראלית".

כתגובה על ההאשמות, הגיב אתמול (שני) העיתונאי האיטלקי מיקלה מוני כי  "גם אני לא ידעתי שהראיונות שנשלחתי לעשות בישראל נועדו לחיזבאללה. המפיק ששכר אותי, אחמד ברגותי, דיבר איתי בירושלים, אמר לי שהוא מכין ראיונות עם עבור תוכניות שישודרו בערוץ בי-בי-סי ובאל-ג'זירה. אני עובד לא מעט עם ברגותי וקיבלתי על עצמי את המשימה".

מוני סירב להגיב לטענה שהציג עצמו כעיתונאי של סוכנות ידיעות איטלקית. "כשגיליתי שערוץ של חיזבאללה שידר את הראיונות ולא בי-בי-סי או אל-ג'זירה., הבנתי שסידרו אותי ויצאתי שקרן מול המרואיינים שלי. אני פוחד לאבד את עבודתי", אמר מוני.

"אני עיתונאי מקצועי, אין לי קשר לערוץ אל-מיאדין ולא לחיזבאללה. אני לא מעוניין בקשר איתם. תומר ויינברג הוא בחור נחמד מאוד, ואני מרגיש כלפיו אי-נעימות גדולה. פניתי בכעס רב למפיק ששלח אותי, והוא טען שאין לו מושג איך הראיונות התגלגלו לערוץ אל-מיאדין".

בסוכנות הידיעות האיטלקית אנס"א אישרו כי העיתונאי מיקלה מוני עובד איתם "אבל לא שלחנו את מוני לערוך ראיונות על פרשת חטיפת חיילי צה"ל, והראיונות גם לא שודרו אצלנו".

כתגובה על התרמית, אמר אלוף (במיל') איל בן-ראובן ל''ידיעות אחרונות'' כי "זה מעשה חמור, ואני שוקל לנקוט הליכים משפטים נגד העיתונאי האיטלקי. כמובן שאילו ידעתי בראיון שהוא ישודר בערוץ של חיזבאללה לא הייתי מתראיין".

תגיות:חיזבאללהעמיר פרץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה