חדשות יהדות

האלמן נפרד מרעייתו: "אנחנו בטוחים במאה אחוז שזה רצון ה’"

"ריבונו של עולם, תודה רבה. אנחנו בוכים כי קשה לנו, ואנחנו שמחים שזה הרצון שלך. אנחנו נמשיך להתחזק ולהתקרב אליך"

ר' נועם כהן בימים שמחיםר' נועם כהן בימים שמחים
אא

קבלת הדין באהבה: ר' נועם כהן, האלמן הצעיר שאיבד את רעייתו אסתר רינה כהן ע"ה, נפרד ממנה בדמעות, ונשא דברי פרידה מרטיטים במהלך הלווייתה.

הבעל סיפר על התפילות ששפך כדי לזכות באשתו. "כשהייתי בישיבת פורת יוסף רציתי להתחתן בגיל 18, כבר בגיל 17 ויום אחד כל תפילה, שחרית, מנחה, ערבית, התפללתי לזכות לאישה צדיקה משורש נשמתי, במשך חמש שנים התפללתי לזכות בך", מירר הבעל בבכי.

"אחרי שזכיתי בך, אמרתי 'הקב"ה, באיזו זכות זכיתי בכזאת אישה?', אני לא צריך להגיד מי את ומה את. כל אחד שראה אותך וראה את המידות שלך אמר לי 'איזו אישה', אין כמו אמא של הילדות שלי", קרא ר' נועם בדם לבו.

כשקולו מתייצב מעט, אמר הבעל: "אסתר, אנחנו בוכים, כולם בוכים. אנחנו לא בוכים על מה שה' גזר, אנחנו בוכים שאת הולכת מאיתנו, שקשה לנו בלעדייך. אנחנו בטוחים במאה אחוז שזה רצון ה'. הקב"ה לא נותן למישהו צער כשזה לא מגיע לו והצער הזה הגיע לכל מי שמצטער".

"הצער הזה הגיע לא סתם", אמר הבעל, "אלא בשביל שאנחנו נתעורר בתשובה".

"שנזכה להתחזק ולהתגבר על שנאת חינם", אמר הבעל והמשיך: "מה זה שנאת חינם? השנאה שיש למישהו כלפי בן אדם זה לכאורה לא בחינם. הוא שונא אותו כי החבר עשה לו משהו. אלא, צריך לדעת: קורה לך משהו? זה הקב"ה עשה לך, ועל החבר שלך - אתה סתם בחינם כועס עליו, זה לא הוא – זה הקב"ה".

"צריך להבין שכשקורה לו משהו זה איתות משמים. אם לא מבינים - הקב"ה שולח אותות יותר חזקים. הקב"ה שלח לנו איתות משמים לחזור בתשובה. היתה לנו תאונה לפני שנה וחצי, יצאנו בניסי ניסים, ולא התעוררנו מספיק. הקב"ה לקח לי את אשתי כדי שנתעורר".

הבעל פנה לאשתו בהבטחה: "אסתר, אני לא אשקוט, ואעשה הכל לעילוי נשמתך. בעזרת ה' אני אעזוב את כל הבלי העולם הזה ואשתקע יותר בלימוד התורה הקדושה. אסתר, את איתנו עכשיו, את שומעת אותנו, ותשמרי עליי ועל הבנות מלמעלה על איילה, על הדס ועל שוהם", זעק לקול בכיות הקהל המתייפח.

"ריבונו של עולם, תודה רבה. אנחנו בוכים כי קשה לנו ואנחנו שמחים שזה הרצון שלך. אנחנו נמשיך להתחזק ולהתקרב אליך ולגאולה הקרובה בעזרת ה', ונזכה לראות אותך בקרוב איתנו". סיים הבעל הגיבור את הספדו המרטיט.

תגיות:פטירהאסתר רינה כהן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה