5 נקודות למחשבה

בואינג 777 בגודל זבוב? 5 נקודות למחשבה

על תפקיד המרפס בראשו של התינוק, על מצווה מוזרה שכולם מקיימים, על התחדשות טבעית ואוטומטית בגופנו, ולהבדיל – על תכונה בלעדית של החזיר המאוס

אא

מילוי מצברים טבעי

אם אספר לכם שיש בקבוק מים פלאי, שבכל פעם שאני מוזג ממנו מעט, אין הבקבוק מתרוקן אלא מתמלא מחדש במים איכותיים יותר ומבריאים יותר - האם הייתם מאמינים לי?...

אבל, למרבה הפלא, יש דבר כזה - הדם בגופנו!

בבדיקות דם שאנו מבצעים מעת לעת, האחות לוקחת מאתנו מספר מנות דם, אותו נוזל המספק לרופאים מידע רב על מצב הגוף בכללותו. לאחר בדיקת הדם, נראה שהגוף איבד דם רב, מצב שעלול להיות מסוכן מאד עבורנו.

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

אלא שגופנו "יודע" להשלים את החסר ולהפיק תאי דם חדשים בקצב מוגבר ובמידה הראויה. איבוד דם בסך 10% מנפח הדם בגוף האדם (כחצי ליטר דם) מעורר את מֵחַ העצם לפצות על החסרים ולהפיק תאי דם חדשים בקצב מוגבר. במהלך חידוש תאי הדם נוצרים לא רק תאים אדומים (אריתרוציטים), האמונים על נשיאת חמצן אל תאי הגוף ועל סילוק פחמן דו-חמצני, אלא גם תאים של מח העצם, כגון כדוריות דם לבנות (לויקוציטים), וטסיות שתפקידם לספק לגוף הגנה מפני וירוסים ובקטריות. אם אובדן הדם חוזר על עצמו באופן סדיר, מח העצם זוכר את סכמת הפעולות, ובמצבי חירום יודע לפעול על פיה ביעילות גבוהה ולמלא מחדש את מאגר הדם שניזוק.

אגב, כמות הדם שניתן לקחת מאדם בריא, בלי שהדבר יזיק לו, היא עד 10% מנפח הדם בגוף האדם. לדוגמה, גופו של אדם, השוקל 70 ק"ג, מכיל כ- 5 ליטרים דם. אם כן, כמות הדם שמותר לו לתרום היא 0.5 ליטר.

כל התהליך מתרחש בצורה אוטומטית! מי נותן את "ההוראה" למח העצם להשלים את הדם החסר? מהיכן נוזל הדם מגיע? מי הוא ה"אחראי" על  ייצור הדם, שכה חיוני לתפקוד גופנו?

 

בואינג 777

ככל שמוצר מורכב ומתוחכם יותר כך הוא מעיד על מעלתו ועל חכמתו של מי שייצר אותו. ניקח לדוגמא את מטוס בואינג 777 הנחשב לספינת הדגל האווירית החדשה. מדובר במטוס המיועד לטיסות ארוכות טווח, בעל שכלולים אירו-דינמיים מדהימים, עושה את הבלתי אפשרי וממריא בצורה כמעט אנכית.

תסכימו איתי שמי שתכנן את המטוס חייב להיות בעל גאונות וכישרון רב. מה אם אומר לכם שזבוב קטן מורכב הרבה יותר ממטוס בואינג 777? שימו לב:

  • הזבוב הוא בעל שדה ראיה של כמעט 360 מעלות ובעל מערכת עצבים מתוחכמת מאוד ויעילה, הפועלת בתוך המוח הזעיר של הזבוב, ומאפשרת לו לברוח מפני מוקשים שבדרך.
  • בגוף הזבוב יש כל מערכות התעופה והניווט בזכות אנטומיה מדהימה, המאפשרת זאת (מבנה הכנפיים המיוחד ה"חותך" את האוויר ועוד).
  • זבובים ידועים בכושר תעופה ייחודי, המאפשר להם לא רק לבצע פניות חדות בשברירי שנייה, אלא גם לעוף הצידה או לאחור, ואף לרחף במקום אחד.
  • זבוב יכול לשכפל את עצמו, הוא מטיל ביצים ויוצר עוד זבובים. האם קיים מטוס בואינג שיכול לייצר כמה "בואינגים" קטנים?

רואים אנו שלמרות גודלו הזעיר של הזבוב, הוא מורכב אפילו יותר מהמטוס החדיש ביותר הקיים, והרי כלל ידוע באלקטרוניקה הוא, שככל שהמכשיר קטן יותר-כך הוא מורכב יותר לייצור ולתפעול (כמו פלאפון, מחשב נייד).

זהו פלא אדיר! אין ספק שככל שמרבים להתעמק בחכמה הנפלאה המוטבעת בבריאה, וביכולות המדהימות שנִטעו בבעלי החיים ביצירתם, מבינים עוד יותר, שיש מישהו אדיר, שיצר את בעלי החיים, וטָבַע בהם את החוקים האלו.

 

חזיר

התנ"ך מכיל מידע מדעי רב מאוד. לכן, די אם נמצא בו טעות אחת - ואמיתות התנ"ך קורסת! אבל אל דאגה, במשך כ-3500 שנה ועד היום לא נמצאה בתנ"ך ולוּ טעות אחת. דוגמא? – הנה.

התורה עוסקת בסימני טהרה בחיות והנה היא מתחייבת על הנתון הבא: מבין כל החיות בעולם, יש רק חיה אחת שיש לה פרסה שסועה ולא מעלה גרה והיא... החזיר. נאמר כך בתורה: "אַךְ אֶת זֶה לֹא תֹאכְלוּ מִמַּעֲלֵי הַגֵּרָה וּמִמַּפְרִיסֵי הַפַּרְסָה: ...וְאֶת הַחֲזִיר כִּי מַפְרִיס פַּרְסָה הוּא וְשֹׁסֵעַ שֶׁסַע פַּרְסָה, וְהוּא גֵּרָה לֹא יִגָּר, טָמֵא הוּא לָכֶם" (ויקרא יא, ד-ז).

מגלה לנו התורה סוד - חוק טבע - ומכריזה כך: מבין כל אלפי סוגי וזני הבהמות והחיות שבעולם רק החזיר בלבד, מפריס פרסה ואינו מעלה גרה. התחייבות זו עומדת למבחן, שהרי אם יימצא בעולם בעל חיים נוסף על החזיר, אשר מפריס פרסה ואינו מעלה גרה, אמיתות התורה תקרוס, שהרי אלוקים התחייב בתורה רק על החזיר!

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

שימו לב, "כותב התורה", שהתחייב על עובדה זו, חייב לשלוט ביידע עצום, בהכרת כל סוגי החיות והבהמות שבעולם, על המבנה האנטומי שלהן, ולהתחייב באמירה שכזו לאורך אלפי השנים העתידיות!

מיותר לציין שבמשך למעלה משלשת אלפי השנים שחלפו מאז מתן תורה ועד ימינו, לא נמצא בעל חיים אחד(!) שמפריס פרסה ואינו מעלה גרה - מלבד החזיר אשר ציינה התורה.

האם יש מי אשר יכול היה לדעת זאת בבטחה, מלבד בורא העולם? כנראה שמי שהתחייב באמירה שכזו, הוא זה שברא את כל החיות והבהמות... הרי מי מכיר את היצירה טוב יותר מן היוצר עצמו?

 

ראש רופס

בכל פעם שמישהו מתקרב קצת יותר מדי אל התינוק שלכם, המשפט "אל תגעו לו בראש" נשלף אוטומטית. לרוב ההיסטריה נובעת מכך שהמרפס, אותו מרווח בגולגולת התינוק, נותר פתוח לאחר הלידה.

שאלתם את עצמכם מהו המקום הרופס בראשו של התינוק? מדוע כל כך חשוב שהתינוק ייוולד עם גולגולת פתוחה וגמישה?

חשיבות המרפס היא לאפשר תהליך גדילה מהיר של הגולגולת בשנות החיים הראשונות. אך עוד לפני כן - גמישות הגולגולת מאפשרת לתינוק לעבור בתעלת הלידה ולצלוח את המסע החוצה מתוך הרחם.

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

המוח נמצא בתוך קופסא גרמית. הראש קטן, אבל המוח צריך לגדול ולהתפתח. לשם כך עצמות הגולגולת צריכות להיות פתוחות, אחרת לא יהיה להם מקום לגדול. לעומת זאת, כאשר המוח כבר מפותח דיו, העצמות מתאחות ושומרות על המוח מפני מכות.

האם יתכן שתהליך מופלא זה, שמעיד על יד מכוונת ודואגת, נוצר מעצמו ללא יוצר ומתכנן?... על ידי התבוננות בגוף האדם ניתן להבין, שמדובר ביוצר על אנושי, בעל גאונות אינסופית ושליטה אדירה בכל פרט ופרט.

 

ברית עולם

כיצד יתכן שאנשים שאינם שומרי תורה ומצוות, הפועלים נגד התורה ומצוותיה, ממשיכים בכל זאת לשמור באדיקות על מצווה אחת לאורך כל הדורות?

אתם שואלים על איזו מצווה אני מדבר? על ברית המילה!

אנשים עזבו את השבת, את הכשרות וכל סממן יהודי, אך עדיין ממשיכים לקיים את מצוות ברית המילה, אף אם אינם יודעים על מה ולמה הם עושים זאת. הרי זה בניגוד לכל מה שהם מאמינים בו, ובכל זאת הם ממשיכים לשמור על כך...

זוהי עובדה: אף על פי שרוב עם ישראל מגדיר את עצמו לא דתי, ואינו מקיים את רוב המצוות, חלקם אף ממש קיצוניים בהתנגדותם  לקיום מצוות, אבל כשזה מגיע למצווה למול את בנם, הם מקיימים מצווה זו ללא פקפוק.

הרי כל זה בלתי הגיוני לחלוטין! אם בני העם היהודי מתכחשים לדתם העתיקה, אז הצעד הראשון שבו היה עליהם לנקוט, היא הפסקת המנהג ה"אכזרי" של ברית המילה... לא?

אלא מדובר בהבטחה שניתנה מפי בורא העולם שמצוות ברית המילה לא תישכח מפי זרעו לדורות עולם. ה' מבטיח כך: "וּבֶןשְׁמֹנַתיָמִיםיִמּוֹללָכֶםכָּלזָכָרלְדֹרֹתֵיכֶם... הִמּוֹל יִמּוֹליְלִידבֵּיתְךָוּמִקְנַתכַּסְפֶּךָוְהָיְתָהבְרִיתִיבִּבְשַׂרְכֶםלִבְרִיתעוֹלָם" (בראשית יז, יב- יג).

נתבונן: מי יכול להתחייב לנבואה כה בלתי הגיונית ופרדוקסלית?! ומי הוא זה שיכול לעמוד בהבטחתו ולקיימהּ? רק בורא העולם מסוגל לזאת.

תגיות:5 נקודות למחשבהתרומת דםחזיר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה