טהרת המשפחה

"מצבי הרפואי החמיר, אז החלטתי להחמיר עוד יותר בשמירת המצווה"

גידול מסוכן שהתגלה אצל רונית גרם לה להחליט כי ברצונה להתחיל לשמור על טהרת המשפחה, אך דווקא בתקופת טיפולים בה נאמר שאין לה סיכוי להיכנס להריון, היא התבשרה בבשורה המשמחת

אא

"אני לא יודעת מה לעשות, ראו בבדיקות גוש, ואולי זה ממאיר..." הקול שנשמע מעבר לאפרכסת היה נשמע היסטרי ולחוץ. רונית, אישה בשנות ה-30 לחייה, אמא לילדה כבת חמש, מצאה את עצמה כשהיא משתפת בממצאים האישיים ביותר שלה דווקא מישהי שאינה מוכרת.

"החלטתי להתקשר אלייך", היא אמרה לחנה, נציגה של 'מתחברות', "בגלל שהייתי פעם בהפרשת חלה שגם את היית שם, ואמרת שאם ארצה להקפיד על טהרת המשפחה אצור אתך קשר, אז לא חשבתי בכלל על הכיוון, אבל עכשיו..." היא השתתקה וקולה נשנק. היה לה קשה להצהיר בפה מלא על כך שבכוונתה להתחיל בשמירת המצווה, אך חנה לא חשבה שעליה לדחוק בה.

"אצל איזה רופא ביקרת?" הפתיעה אותה בשאלה שאינה מן העניין, וכאשר רונית נקבה בשמו של הרופא, המליצה לה חנה לפנות לרופא נוסף שאותו היא מכירה מקרוב ויודעת שהוא בקיא בנושא הרפואי שעמו היא מתמודדת. רק לאחר מכן היא עברה לדבר על חשיבותה הגדולה של טהרת המשפחה ושל הישועות הגדולות שניתן לראות בזכותה.

"קשה לי לתאר את התקווה שקיבלתי מאותה שיחה", מספרת לנו רונית, "כבר תקופה ארוכה שתכננתי לקבל על עצמי את המצווה הזו, אבל פחדתי שברגע שאגלה נכונות, אז זה ידרוש ממני כל כך הרבה. פתאום כששמעתי את חנה מדברת על היופי המיוחד שיש בטהרה זה הביא אותי למקום לגמרי אחר. הוקסמתי גם מהסיפורים שהיא סיפרה לי על נשים בכל הדורות שמסרו נפשן על המצווה ועל הישועות שאני כה זקוקה להן. החלטתי שלמען רפואתי השלמה אקבל על עצמי את המצווה".

במקביל לכך שרונית החלה להקפיד על טהרת המשפחה היא גם קבעה בדיקה אצל הרופא כדי לשמוע את דעתו על הממצאים הרפואיים. "ליוויתי את רונית עם הרבה מאוד תפילות", מספרת חנה, "כל כך קיוויתי שהדאגות שלה יפוגו ושהתחזיות הרפואיות הקשות יתגלו כבלתי נכונות".

כעבור שבוע וחצי רונית יצרה קשר שוב. היא סיפרה על כך שהרופאים אמרו שהגוש אינו סרטני, אבל יש החמרה, והיא החליטה שאם יש החמרה במצבה, אז גם היא רוצה להחמיר יותר בנושא טהרת המשפחה. בעקבות כך היא הוסיפה לעצמה את כל ההלכות הנדרשות כדי לקיים את המצווה בשלמותה.

חלפו מאז מספר חודשים. לאורך כל התקופה חנה ליוותה את רונית, גם כאשר נאמר לה על ידי הרופא שבמשך השנה הקרובה ייתכן שיקשה עליה להיכנס להריון בשל הטיפולים, וגם כאשר הובהר שיהיה עליה לעבור ניתוח לא קל.

כיום, כמעט שנה לאחר השיחה הראשונה ביניהן, רונית סיימה כבר עם הטיפולים. "הנשמה שלי מרגישה כמו ביציאת מצרים, ממש מעבדות לחירות", היא מספרת לנו בשמחה גלויה, "אין עוד צורך בשום בדיקה נוספת ועליי להגיע לביקורת רק בעוד חצי שנה. אבל הבשורה הטובה ביותר היא שדווקא במהלך התקופה הזו הצלחתי להיכנס להריון, אחרי כמעט שנתיים של ניסיונות. הרופאים אמנם אמרו שאין לי סיכוי, כי הטיפולים מדכאים את המערכת, אבל כפי שחנה אמרה לי לאורך כל הדרך: 'השם הוא זה שנותן ילדים, והוא היחיד שמחליט', אז הנה, אני עשיתי את שלי והוא באמת עשה את שלו".

מח' מתחברות – טהרת המשפחה לפניות, הכוונה וייעוץ: 02-6301516, מייל mit@htv.co.il

תגיות:מקווהטהרת המשפחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה