חדשות יהדות

נפטר רבה האחרון של חאלב, בעל ה"מאיר טוב"

בניו יורק הלך לעולמו הגאון חכם יום טוב ידיד זצוק"ל, תלמיד חכם שהרב עובדיה יוסף העריך במיוחד, כשהוא למעלה מגיל 90

אא

בניו יורק הלך לעולמו בעל ה"מאיר טוב", הרב הגאון חכם יום טוב ידיד זצוק"ל, מי שכיהן כרבה האחרון של קהילת חאלב שבסוריה.

הרב יום טוב ידיד, שימש כרבה הראשי של העיר עוד בתקופת שגשוגה הרוחני, ובעת שחיו בה חכמים וסופרים רבים, כשבחלוף הזמן התקיימה הנטישה הגדולה של חברי הקהילה, שעקרו ממקום מושבם לניו יורק.

הרב נודע בלמדנותו המופלאה, כך שב-30 השנים האחרונות הסתגר בבית המדרש אחיעזר שבניו יורק, במשך כל שעות היום והלילה, וסירב לקבל על עצמו כל משרה ציבורית.

אבל עוד קודם לכן כבר נודע בהקפדתו על ענייני הלכה ומסורת בני הקהילה, ובכך שלא נרתע מעולם מניסיונותיהם של בני קהילה, עשירים ומכובדים, להכתיב פשרנות בקהילה. הוא נלחם בכך בכל כוחו, והיה נערץ בידי חבריה עד ליום מותו.

בחייו, חיבר הרב סדרת ספרים בשם 'מאיר טוב', שנכתבו על כל התורה, הנביאים והכתובים, בהוצאת 'אהבת שלום', אשר מעידים על גאונותו הרבה בכל עולם התורה, ואשר נלמדים בבתים רבים ברחבי הארץ והעולם.

בבקיאותו המופלאה הכיר גם הרב עובדיה יוסף זצ"ל, שבחייו נהג במשך שנים רבות לשלוח אליו את ספריו ולבקש את הערותיו. בנוסף, עמד במשך השנים בקשר הדוק גם עם בנו, הראשל"צ, הרב יצחק יוסף.

לאחר פטירתו, התבטא הרב יוסף על האובדן הגדול לעולם התורה ואמר כי "עולם היהדות הספרי איבד את אחד מאחרוני בניו המיוחדים, שריד לדור דעה וממשיך השושלת המפוארת של תור הזהב של יהדות ספרד".

הרב ידיד הותיר אחריו ילדים שהלכו בדרכו ועוסקים בתורה, ובהם רבי מאיר ידיד רבה של קהילת שערי ציון; רבי יצחק ידיד, שנודע כמחזיק תורה גדול ומרבני שערי ציון; בנו מר יעקב ידיד חבר נשיאות ושומר 'כתר ארם צובא' ההיסטורי, וכן חתנו חכם ליאון גינדי מרבני וחשובי קהילת החלאבים בניו יורק. 

תגיות:פטירהחאלב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה