חדשות בארץ

בקרוב בישראל: תחליפי חלב אם על בסיס חלב עזים

בקרוב ישווקו בישראל תחליפי חלב אם על בסיס חלב עזים. הפורמולות מיוצרות בהולנד והן יוצעו למכירה בשלושה שלבים על פי גיל התינוק

אא

מתחרה חדש למטרנה וסימילאק: בעוד כחודש ישווקו בישראל תרכובות מזון לתינוקות. התרכובות מבוססות על חלב עיזים של 'קבריטה' - מותג תרכובת המזון לתינוקות מבית חברת היפרוקה ההולנדית.

המחלבה ההולנדית המייצרת את הפורמולות, קיימת בהולנד למעלה ממאה שנה, ובמשך 80 השנה האחרונות היא מתמחה בייצור פורמולות מזון לתינוקות. החברה מחזיקה במחלבות גדולות ובשלושה מפעלים ברחבי הולנד.

התמ"ל 'קבריטה' יוצע למכירה בשלושה שלבים שונים על פי גיל התינוק, בדומה לפורמולות הקיימות כיום בישראל.

המחיר צפוי להיות גבוה יותר ממטרנה וסימילאק. ההסבר לכך הוא שבעוד הפרה מייצרת 35 ליטר ביום, העז מייצרת רק עשירית מהכמות - 3.5 ליטר ביום. יש לדעת שעל מנת לייצר קילו אחד של תחליף חלב, נדרשים שמונה ליטרים של חלב.

בעולם הרפואה רווחת הסברה לפיה חלב עזים יותר קל לעיכול מחלב פרה. אנשים רבים מאוד סובלים מרגישות במערכת העיכול וקושי לעכל את חלב הפרה. חלב עזים, לעומתו, הוא עדין יותר ולא מעורר רגישות דומה.

יש לזכור כי גם חלב עזים מכיל לקטוז, ועל כן, תינוקות הרגישים ללקטוז, לא יוכלו להשתמש בפורמולה המבוססת על חלב עזים.

על פי מחקרים מבוססים, בחלב עזים יש 13% יותר סידן מאשר בחלב פרה, 25% אחוז יותר ויטמין B6, ו-47% יותר ויטמין A לעומת חלב פרה. מנגד, חלב פרה מכיל פי 5 ויטמין B12 ופי 10 חומצה פולית מאשר חלב עזים. 

יצוין כי קיימות דעות שונות בהלכה בנוגע לשאלה האם ניתן לתת לתינוק פורמולה על בסיס חלב נכרי. רבים מגדולי ישראל מתירים להשתמש בחלב נכרי כאשר רופא אומר שזו התזונה הטובה ביותר לילד. ראוי לשאול פוסק הלכה על כל מקרה לגופו, לפני שימוש בפורמולה המכילה חלב נכרי.

תגיות:חלבמטרנהחלב עיזים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה