חדשות בארץ

לראשונה בחמאס: קורס צבאי לנשות המחבלים

עד כה, נמנעו בחמאס משילוב של נשים בתפקידים מבצעיים, למעט כמחבלות מתאבדות, אולם כעת נראה שהמגמה השתנתה: קורס ראשון מסוגו לנשות בכירי החמאס מאמן אותן ללחימה בישראל

אא

תכירו את קורס "פרחי פלסטין": אמש (ראשון) הסתיים קורס ראשון מסוגו, מטעם מנגנוני הביטחון של החמאס. הקורס כלל טירונות ואימונים בלחימה - עד כה לכאורה הכשרה רגילה, שעוברים בארגון לוחמים חדשים.

אלא, שהפעם נראה שמדובר בשינוי מהותי, שכן הקורס יועד דווקא לנשים.

אמנם, עד כה נמנעו בחמאס מלשלב נשים בתפקידי לחימה, למעט כמחבלות מתאבדות, אולם באחרונה נראה שארגון הטרור האסלאמי שינה טקטיקה, והחל לאמן אף נשים בלחימה כנגד ישראל.

למעשה, הקורס שהסתיים אמש, הוא כבר הקורס השני שחמאס מקיים לנשים. בקורס, השתתפו 35 נשים תושבות הרצועה, כולן נשים ובנות של בכירי חמאס.

אורכו של הקורס היה כשבוע ימים, ובמהלכו נערכה טירונות, שכללה היכרות עם זרועות הביטחון של ישראל, לוחמה פסיכולוגית, אבטחה של אישים, אימון בריגול לוחמת סייבר, הרכבת כלי נשק וטיפול בחפצים חשודים – וכל זאת בהפרדה שבין גברים לנשים.

יצוין, כי הלוחמות לא צפויות להצטרף לשורות הארגון, אלא רק לקבל כלים בכדי שיוכלו להגן על עצמן ועל משפחותיהן, כחלק מיוזמה חדשה.

בסיום הקורס, ערכו הנשים מטווח וקיבלו תעודות, בטקס חגיגי שנערך עבורן. במהלך הטקס, נאם מנהל אגף האימונים בחמאס, שתיאר כי "מטרתו של הקורס היא שהמשתתפות ירכשו כלים ויד שיאפשרו להן להגן על בתיהם ומשפחותיהן מהסכנות השונות, לצד פיתוח אופקים חדשים".

תגיות:חמאסחדשות היוםפלסטיןמחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה