חדשות בארץ

הצעה שמעוררת סערה: האם גננות יחויבו להתקשר להורים כשהילד לא מגיע לגן?

ועדת השרים לחקיקה אישרה לקדם הצעת חוק ולפיה כי גננות ומטפלות יחויבו להתקשר להורים ולהודיע על אי הגעת הילד למוסד החינוכי או למעון היום

אא

בעקבות שורת הטרגדיות האחרונה, במהלכם חמישה פעוטות מצאו את מותם לאחר שנשכחו ברכב, מנסים בכנסת לחוקק הצעה שתמנע את הטרגדיה הבאה.

ועדת השרים לחקיקה אישרה לקדם הצעת חוק ולפיה כי גננות ומטפלות יחויבו להתקשר להורים ולהודיע על אי הגעת הילד למוסד החינוכי או למעון היום. מועד ההתקשרות יהיה עד שעה מפתיחת הפעילות של גן הילדים. החיוב יעוגן בחוזר מנכ"ל משרד החינוך ותקנות משרד הכלכלה.

הדבר עורר סערה והתנגדות של הגננות ומשרד החינוך. מנהלות הפעוטונים קוראות למטפלות לחתום על עצומה בנושא, ומשרד החינוך הודיע כי "הדיון נדחה ב-3 חודשים. מכל מקום הגננות לא תחויבנה לפעול ברוח ההצעה".

"הגננות עסוקות בחינוך של ילדים ולא של מבוגרים, הרצון להעביר את האחריות על הגננת לא יכול להיות", אמרה לילי פוקמונסקי, מנהלת המחלקה לגננות בהסתדרות המורים. "בבוקר, כשיש 30 ילדים ומעלה היא צריכה לטפל בהם ולקבל אותם - ולהיות בגן בשביל מי שמגיע ולא בשביל מי שלא מגיע. הגננת לא צריכה לפתור את הבעיות המשפחתיות, אם זה יהיה חוקי, במידה שהגננת לא צלצלה עלולים להטיל עליה אחריות וזה יהפוך אחר כך לאירוע טראומתי עבורה, יאשימו אותה בגרימת מוות ברשלנות".

בעקבות הסערה, אמרה ח"כ שאשא-ביטון: "אין פה כוונה להטיל אחריות פלילית על הגננות ואין הסרת אחריות הורית. יש פה כוונה להתגייסות של המערכות למניעת מכת המדינה של שכחת הילדים. אני מתכוונת להמשיך ולהוביל את המהלך הזה במלוא הכוח כי מדובר בהצלת נפשות. אני מתקשה להבין את חוסר ההתגייסות ואת האמירה של ההסתדרות כי אין זה מאחריות הגננת. כאשת חינוך אני מרשה לעצמי לומר כי איש חינוך שלא מרגיש אחריות על הילדים במוסד החינוכי שלו כנראה שמקומו לא במערכת. בינתיים, כיו"ר הועדה לזכויות הילד, אני קוראת לגננות ולמטפלות להתגייס ולסייע במניעת האסון הבא".

תגיות:גננותשכחת ילדיםגן ילדיםמעון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה