חדשות בארץ

הקץ לוונדליזם בהר הזיתים

הקץ לוונדליזם ולהשלכות האבנים בהר הזיתים? בדיון מיוחד הוחלט כי הממשלה תפעל להגברת הביטחון בהר ולהקמת מרכז מבקרים

אא

האם הר הזיתים, אשר הגישה אליו כה בעייתית, ולא מעט אירועי ונדליזם והשלכות אבנים התרחשו בו בשנים האחרונות, עומד לשנות את צביונו? דיון מיוחד שהתקיים היום (ראשון) בנושא, מעלה כי ייתכן שעומד לחול שינוי בהר.

המשתתפים בדיון היו השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שרת התרבות והספורט מירי רגב ושר הדתות דוד אזולאי. השרים ישבו יחד עם ראש עיריית ירושלים וגורמים מקצועיים נוספים, כדי לדון בשאלה: כיצד ניתן להגביר את הביטחון האישי בהר הזיתים, לצד טיפוחו וחיזוקו כאתר מבקרים.

השר ארדן ציין שהוא מייחס חשיבות רבה לביטחון בהר הזיתים, ואף טען כי הודות לעובדה שמאז כניסתו לתפקיד הוא קיים מספר סיורים ודיונים בנושא, תוך מתן דגש על הגברת הביטחון האישי של המבקרים, ניתן לראות כי בשנת 2016 מספר אירועי השלכות האבנים על הציר המוביל להר פחת, וכמעט לא נרשמו אירועי ונדליזם בשטח בית הקברות.

המשתתפים בדיון סיכמו ביניהם כי מנכ"לי המשרדים ימפו את הצרכים, ובזמן הקרוב תוגש הצעה להחלטת ממשלה בנושא השמירה וחיזוק הביטחון בהר . עוד הוחלט על כך שבהר הזיתים יתקיימו אירועי תרבות, יוקם מרכז מבקרים, ואף יוקצה תקציב לשיפוץ הקברים ולשדרוג הסדרי התנועה אל ההר ובחזרה. הודות לכך יוכלו להגיע להר באמצעות שאטל תחבורה ציבורית מגבעת התחמושת ומהר הצופים.

ראש עריית ירושלים, ניר ברקת, חתם את הדיון כשהוא ציין: "הר הזיתים הוא מהמקומות החשובים בירושלים, עם כמיליון מבקרים בכל שנה. כעת אנו במטרה להאיץ את תהליכי הפיתוח בהר לקראת שנת ה-50 לאיחוד ירושלים".

 

תגיות:הר הזיתיםירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה