חדשות בארץ

מצמרר: בת 16 הצילה בת 13 מטביעה וניסתה להציל אדם נוסף

רומי שופ בת ה-16 בסך הכל רצתה לבלות קצת זמן איכות לבד מול הים, בחוף זיקים, בשקט. אלא שאז שמעה את זעקותיה של נערה שהחלה לטבוע, בים הסוער והחשוך, ואת זעקותיו של אדם נוסף, שהתברר כאביה

אא

רק בת 16 – וכבר זכתה להציל חיים: בסוף השבוע האחרון, התחוללה דרמה של ממש, כאשר נערה בת 16, הגיעה אל חוף הים בשעת ערב. בעוד הם סוער וחשוך, החלה לשמוע את זעקותיה של צעירה, ששחתה בים והחלה לטבוע. בלי לחשוב פעמיים – נכנסה אל המים – והצילה את חייה של מי שהתבררה מאוחר יותר כנערה בת 13 בלבד. מאוחר יותר, אף ניסתה להציל את חייו של אביה של הנערה.

המקרה אירע בחוף זיקים בסוף השבוע האחרון. הצעירה, רומי שופ, הינה בת למשפחה שאימצה את החייל הבודד שלמה רינדנאו, ובחרה להגיע אל הים לאחר שבוע קשה ומצער שעבר על המשפחה, כדי להעניק לעצמה מעט שקט. היא לא תיארה לעצמה את שיארע לה שם.

"הגעתי לים אחרי שבוע מאוד קשה שעברנו כל המשפחה. אני בת למשפחה המאמצת של שלמה רינדנאו ז"ל ואנחנו בדרך לעלות לקברו בתום השבעה. אז הייתי חייבת קצת לרענן את הראש", תיארה בראיון ברדיו ללא הפסקה. "הגעתי לים, נכנסתי ישר לגלוש. אחרי כשעתיים-שלוש שגלשתי החשיך ואמא שלי ביקשה שאצא, כי הים נהיה סוער וסוחף. כשיצאתי מהים פגשתי את אחי הקטן ממש על החוף. הוא שמע צעקות שמגיעות מכיוון היום. בדיוק אז אדם זר בא ושאל אם אני יכולה לעזור להציל אנשים במצוקה, כי הייתי עם הגלשן ביד.

"בלי לחשוב פעמיים, ישר נכנסתי לים", סיפרה שופ. "זה הפחיד כי היה סוער והיה גם חושך, אבל באותה השנייה אתה לא חושב כלום, אלא לעשות את הדבר הנכון. אתה נמצא בזמן הנכון וזה מה שעובר לך בראש. אני לא חשבתי על עצמי או על הסכנות, ראיתי אנשים במצוקה אז קפצתי למים ישר. הגעתי לילדה, בת 13, חתרתי אליה, ראיתי שהיא מתחילה לעמוד להתקרב אלי, כי גם אני התקרבתי אליה. כשהגעתי אליה היא נפלה עלי, כי בלעה מלא מים והייתה מבולבלת ולא הבינה מה קורה. שמתי אותה על הגלשן ולקחתי אותה לחוף. כשהגענו לחוף היו הרבה אנשים שעזרו לה, השכיבו אותה והיא הוציאה מים".

שופ תיארה גם את ניסיון ההצלה של אביה של הנערה, שטבע אף הוא. "ואז שמעתי צעקות 'איפה אבא שלי איפה אבא שלי'", תיארה שופ, "הבנתי שבן אדם נוסף נמצא במים, טבע, לא מוצאים אותו, ושהוא היחידי שלא יצא מהים. נכנסתי שוב עם הגלשן, חתרתי לעומק, ושמתי לב שמאחורי בא עוד אדם זר, שלא קשור למשפחה, שנכנס גם הוא, וסיכן את חייו כדי לעזור לאבא שטבע. חתרנו לעומק, היה מאוד חשוך, ניסינו לקרוא לו, לצעוק לו, ניסינו עם הרגליים קצת לגעת בקרקעית, לנסות אולי נראה משהו או נשמע משהו, וכשראינו שאין סיכוי שנראה משהו, ושהוא לא ענה, אמרנו שנחזור לחוף. בגלל הסחף התרחקנו מאוד מאוד מהחוף והרגשנו בעצמנו סכנה".

"הבנתי שהוא היה האבא של חברה של הילדה שהצלתי. שהבן שלו והיא טבעו, והוא ניסה להציל אותם. אחרי שיצאתי מהמים בפעם השנייה, וגם עזרתי לזה ששחה איתי לצאת, הגעתי לילדה ושאלתי אם היא בסדר והיא צריכה משהו. היא לא הייתה יכולה כל כך לדבר. הגיעו הפרמדיקים של מד"א. ראיתי שהיא בסדר. ואז התחילו החיפושים (אחרי הגבר שטבע), רצו לשאול שאלות ועניתי על מה שאני יכולה".

בסיום דבריה, ביקשה שופ להזהיר את כלל הרוחצים בים, וטענה כי הם צריכים לגלות יותר אחריות ולהישמע להוראות המצילים. "אם אין מציל, אסור להיכנס למים", אומרת שופ נחרצות. "וצריך ללמוד מכל תופעה ותופעה, שזה מה שקורה. מי שמרגיש מצוקה ורואה שהים סוער ואין הרבה אנשים בקרבת מקום שיכולים לעזור - שלא ייכנסו למים, שלא יתקרבו למים. המקרה שלנו קרה אחרי השעה שמונה בערב, כשכבר אין מציל. אני מכירה את המציל, פגשתי אותו אתמול, הוא אדם אחראי, ולפני שהוא הלך הוא הכריז ואמר לאנשים לא להיכנס למים".

תגיות:טביעהים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה