מעניין

הזוי: נערה בעלת מום נדיר, מניגריה - חיה בתוך גיגית פלסטיק

עד גיל חצי שנה, נחשבה ראחמה לתינוקת בריאה ורגילה, אלא שאז – באורח פלאי לחלוטין, וללא כל הסבר רפואי – התפתחות גופה נעצרה, בעוד ראשה המשיך לגדול. למרות הכל, בני המשפחה לא התייאשו, והחליטו להשאיר את ראחמה תחת חסותם, ולהשקיע בטיפולה וגידולה ככל הניתן – זאת על אף הקושי שבנשיאת הגיגית הקטנה בה היא חיה

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

הסיפור של רחמה הארונה מניגריה, מוכרח לעורר אותנו לתשובה והודיה מעומק הלב – על כל נשימה ונשימה שאנחנו נושמים בגוף בריא ונטול כאבים. כי יש אנשים בעולם הזה, כדוגמת ראחמה, שאפילו נשימה – שנחשבת לפעולה הפשוטה ביותר בעולם – בעבורם היא אתגר יומיומי, קשה ורווי כאבים.

עד גיל חצי שנה, נחשבה ראחמה לתינוקת בריאה ורגילה, אלא שאז – באורח פלאי לחלוטין, וללא כל הסבר רפואי – התפתחות גופה נעצרה, בעוד ראשה המשיך לגדול. לדברי אמה, פאדי, היה זה בשלב שלמדה איך לשבת, אך עוד לפני שלמדה לזחול.

פאדי ביקרה עם בתה אצל עשרות רופאים, בתקווה שלפחות אחד מהם יוכל להסביר את התופעה המביכה. אולם אף לא אחד מהם, יכול היה לספק תשובה חותכת וחד משמעית למצבה.

ולמרות הכל, בני המשפחה לא התייאשו, והחליטו להשאיר את ראחמה תחת חסותם, ולהשקיע בטיפולה וגידולה ככל הניתן – זאת על אף הקושי שבנשיאת הגיגית הקטנה בה היא חיה.

פאחד בן ה-10, אחיה של ראחמה, לקח על עצמו תפקידים רבים שכרוכים בטיפולה, ומרגיש כי זכות גדולה נפלה בחלקו, לשאת את ראחמה בגיגית שבה היא חיה – מדי יום ביומו. "אני אוהב לקחת אותה לטיול אצל קרובי המשפחה בכפר שלנו, ומאושר לראות שאנשים אחרים גם עוזרים לטפל בה. היא אוהבת מאוד את הטיולים שאני עושה איתה בכל יום".

זה 15 שנה שמשפחתה של ראחמה מחפשת תרופה כלשהי למחלתה, אך לשווא. דבר לא עזר עד כה, למרות שאב המשפחה, חוסייני, מכר כמעט את כל רכושו למימון הטיפולים. ומה באשר לראחמה בעצמה, מה היא מרגישה בתוך הגוף המעוות שלה? "אני לא מתייאשת מהמצב שלי, כי זה מה שקבע בשבילי אלוקים. אני רק חולמת להקים עסק קטן משלי, מכולת שאנשים יוכלו לקנות בה הכל ולבקר אותי בכל יום", אמרה.

תגיות:ילדיםהתפתחותמענייןמוםהזוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה