חדשות בארץ

בגלל צילומי ה"סלפי": הפציעה שפיזיותרפיסטים מזהירים מפניה

יותר ויותר אנשים שבוחרים לצלם את עצמם בצילום "סלפי" סובלים מפציעה במרפק, בדמות דלקת בגידי הזרוע ונזקים נוספים, שפיזיותרפיסטים מתריעים מפניהם

אא

אחרי שכבר התוודענו לשלל הסכנות הרוחניות, וגם הבריאותיות הכרוכות בשימוש במכשירי הסמארטפון, ובהם דלקת גידים או דלקת במפרק האגודל, כתוצאה מהקלדות מתמשכות, ועוד, מתריעים כעת הפיזיותרפיסטים, בכתבה שפורסמה במגזין ה'וושינגטון פוסט' מפני נזק בריאותי נוסף, אותו הם מכנים 'מרפק סלפי'.

לפי דבריהם, יותר ויותר אנשים סובלים מהפציעה, שהינה דלקת הנגרמת כתוצאה מצילומי 'סלפי' - כלומר הארכת הזרוע לצילום התמונה, תוך אימוץ של שרירי כף היד, זאת כדי לשמור על אחיזה הדוקה במכשיר הסמארטפון, כך שלא יישמט מן היד.

כלומר, מקורה של הפציעה, הוא בתנוחה הלא טבעית בה אנשים מנסים ללכוד בתמונה את עצמם, יחד עם הנוף המשתקף מאחוריהם. לדברי הפיזיותרפיסטים, זו יכולה להוביל גם לדקירות כואבות ולמתיחה, כואבות לא פחות, של שרירי הזרוע והצוואר.

אז מה הפתרון? אולי פשוט להימנע מהתמונות המביכות, ולהשתדל לחיות את הרגע, בלי לחפש לתעד אותו כל הזמן לאנשים מבחוץ. או כמו שכבר אמר פעם הרב יובל דיין, בעלה של השחקנית והסופרת נעה ירון-דיין, באחת מהרצאותיו במרכז 'התהוות' בתל אביב: "היום, כבר לא משנה איך החיים נראים באמת. מה שמשנה הוא רק איך הם נראים בפייסבוק וברשתות החברתיות".

נקודה חשובה למחשבה, אם תרצו.

תגיות:צילום סלפי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה