מעניין

עצוב: נטושה ומורעבת, הושארה הקופה למות על העץ

בגלל מחדלים 'אנושיים' שכאלה, זנים שלמים של בעלי חיים נכחדים מהעולם: קופת אורנג אוטנג נמצאה על ידי ארגון עולמי לחילוץ בעלי חיים, כשהיא "נטושה, מורעבת והושארה למות על העץ", לדברי מוצאיה. למרבה המזל היא שרדה, אך מה עם אלו שלא?

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

ארגון בינלאומי לחילוץ והצלה של בעלי חיים בסיכון בשם (International Animal Rescue), העלה לפני שלוש שנים את הסרטון הזה שבו נראית נקבת אורנג-אוטנג עם מבט עצוב בעיניים, שהצליח לגרור אלפי סנקציות שליליות ברשת.

הסיבה: בית הגידול הטבעי של הקופה – יער גדול ובו עשרות עצים מסוגים שונים – נכרת לטובת נטיעות של מטעי דקלים, לצורך הפקת שמן דקלים. אמנם כריתת יערות היא מפגע סביבתי שידוע לא מהיום, אך כשרואים את הסרטון הזה, מבינים איזה נזק גדול נגרם בשם הקידמה ואיזה מחיר כבד בעלי החיים משלמים בשלה. "אנחנו שמחים שהצלחנו להגיע לאורנג-אוטנג, דקה לפני שהיה מאוחר מדי", אמר אחד מנציגי הארגון. "מצאנו אותה כשהיא נטושה, מורעבת ונאחזת בכל כוחה בעץ האחרון שביער, עם מבט מפוחד בעיניים. היא אמנם ניצלה ונלקחה למקום בטוח, אבל כמה מהקופים האלה לא ניצלו?".

הנושא עלה שוב לכותרות בשבוע האחרון, לאחר פוסט של תיירים שהיו עדים למחזה הנורא, בשנית. "כואב לראות את הפחד שיש בעיניים, לבעלי החיים האלה. שפת הפחד, היא כנראה שפה משותפת לבני האדם ולבעלי החיים גם יחד. אנחנו מקווים שהבעיה תיפתר סוף סוף, ושהתעשיות השונות ימצאו להן דרכים אחרות לנצל את הטבע, מבלי לפגוע בשלווה ובאיכות החיים של אחרים. כן, גם אם מדובר בבעלי חיים".

צפו בתיעוד העצוב:

 

תגיות:בעלי חייםקידמהיערותכריתת עצים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה