חדשות בארץ

"מצטערים, קברנו בטעות מישהי אחרת"

בלתי יאומן: בחברה קדישא החליפו בין גופות, וקברו בטעות אישה בקבר של אישה אחרת. הטעות התגלתה ברגע האחרון

אא

טעות מצערת של אנשי החברה קדישא הובילה לכשל חמור ולעוגמת נפש רבה, זאת כאשר גופת אישה אחרת נטמנה על ידם, במקום גופתה של האישה לה נערכה הלוויה.

מדובר היה במסע הלוויה של אישה כבת 72 שהחל היום (שלישי) בשעה שתיים בצהריים. בני המשפחה כבר הספידו את הנפטרת וצעדו אחר מיטתה, אלא שרגע לפני שהיא נטמנה, גילו אנשי החברה קדישא את הטעות החמורה: גופת אישה אחרת הובאה על ידם לקבורה, במקום הגופה הנכונה.

באותו רגע עצרו החברה קדישא את הלוויה והודיעו כי חלה טעות, וכי יש לחזור שוב אל אולם ההספדים כדי לקיים את מסע הלוויה מחדש, והפעם ללוות את האישה הנכונה.

המשתתפים בלוויה ציינו כי אכן כך היה – הגופה של האישה הוצאה מהקבר, ובני המשפחה חזרו אל אולם ההספדים כדי לקיים את הטקס מראשיתו. בנוסף, גם בעלה של הנפטרת, נדרש לזהות שוב את אשתו, על אף הצער הרב הכרוך בעניין. בסיומו של הטקס ליוו בני המשפחה את גופתה של יקירתם לקבורה כהלכה.

בחברה קדישא אימתו את המקרה, אך ציינו כי "שניים מבני המשפחה זיהו את הגופה שהובלה בראשונה לקבורה, אולם בדיקה נוספת של נציג החברה, רגע לפני שהיא כוסתה בקבר, העלתה שמדובר בתקלה". הם גם הדגישו: "למרות שעובדי החברה פעלו כראוי אנו לומדים את האירוע ונפיק ממנו לקחים".

במשרד לשירותי דת ציינו כי הם רואים בחומרה רבה את מקרה החלפת הגופות, והמשרד יבחן את המקרה מול החברה קדישא הרלוונטית.

תגיות:חברה קדישאקבורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה